به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل آموزش و پرورش کردستان روز دوشنبه در همایش تجلیل از فعالان عرصه امور تربیتی استان گفت: تربیت مهمترین رسالت آموزش و پرورش است و آموزش و تعلیم در بطن تربیت قرار دارد.
رشید قربانی افزود: فعالیت های پرورشی در مدارس تاثیر چشمگیری در نهادینه سازی تربیت دینی و اسلامی دانش آموزان دارد.
وی با بیان اینکه از 6 ساحت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، چهار ساحت آن به طور مشخص صبغه تربیتی دارد، اظهار کرد: مهمترین رسالت آموزش و پرورش، کار تربیتی بوده و در آیات و احادیث همواره بر تزکیه، تربیت و پرورش تاکید شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: وظیفه آموزش و پرورش، آماده کردن شهروندان خوب برای داشتن زندگی سالم در آینده است و باید این رسالت خطیر به نحو احسن انجام شود.
وی کار تربیتی در مدارس را واجب عینی و وظیفه همه عوامل اجرایی و آموزشی مدارس ذکر کرد و افزود: مدیران مدارس باید با استفاده از پتانسیل و ظرفیت شورای معلمان و مدرسه، اهمیت پرداختن به مسائل تربیتی را برای معلمان بیان کنند.
قربانی ادامه داد: تاکید وزیر آموزش و پرورش نیز همواره بر این است که نباید مسائل آموزشی، تربیت و پرورش دانش آموزان را تحت شعاع قرار دهد و اگر دانش آموزان از نظر تربیتی، درست پرورش یابند قطعا در آینده دچار مشکل نخواهند شد.
وی با بیان اینکه امروز در مکاتب تربیتی بر روی بحث های عملی تاکید دارند، از معاونان و مربیان پرورشی مدارس خواست که خود الگو و عامل به عمل باشند تا دانش آموزان نیز مسائل تربیتی و هنجارهای اخلاقی را در مدارس رعایت کنند و شهروندان خوبی برای آینده باشند.
در این آیین از 100 نفر فعال عرصه امور تربیتی آموزش و پرورش استان شامل 85 نفر مربی و معاون پرورشی، مشاورین مدارس و 16 نفر پیشکسوت امور تربیتی استان تجلیل شد.
275 هزار دانش آموز کردستانی در سه هزار و 700 مدرسه و 14 هزار کلاس درس مشغول به تحصیل هستند.

**ریزش ترانشه تپه پیر غریب سنندج/رفع مشکل تپه پیرغریب با برداشت 140 سرویس خاک
مدیر شهرداری منطقه سه سنندج با اشاره به ریزش ترانشه تپه پیر غریب گفت: با تلاش دو روزه کارکنان این شهرداری و برداشت 140 سرویس خاک، مشکل این تپه رفع شد.
شمس الدین ساعد افزود: تپه پیر غریب یکی از محلات منطقه سه سنندج است که در انتهای خیابان حسن آباد واقع شده و جزء اراضی ملی بوده و مالکیت آن در اختیار اداره راه و شهر سازی است.
وی اعلام کرد: لایه های سنگی ترانشه این تپه بر اثر نفوذ آب ریزش کرد و باعث مسدود شدن محل عبور ساکنان این محل شد.
مدیر شهرداری منطقه سه سنندج گفت: با توجه به حجم سنگین سنگ های این ترانشه احتمال تخریب منازل مسکونی همجوار وجود داشت که این شهرداری در راستای حفظ امنیت ساکنان این محل عملیات خاکبرداری و ایمن سازی مسیر را اجرا کرد.
وی با اشاره به برداشت 750 متر مکعب خاکبرداری این تپه اظهار کرد: با تلاش 2 روزه کارکنان واحد عمران این شهرداری بیش از 140 سرویس خاک و سنک حاصل از ریزش این تراشه از محل جمع آوری شد.
به گفته وی عملیات ایمن سازی این تپه اجرا و مشکل ساکنان این محل هم بطور کامل رفع شد.
شهر سنندج با حدود 500 هزار نفر جمعیت با سه ناحیه شهرداری اداره می شود.

**شبکه آب و فاضلاب بیجار سال 96 اصلاح می شود
مدیر امور آب و فاضلاب بیجار در زمینه پروژه های تعیین تکلیف شده سال 96 گفت: اصلاح شبکه آب بیجار به طول 5 / 2 کیلومتر، اصلاح شبکه فاضلاب بیجار به طول 4 کیلومتر و اصلاح شبکه آب شهر بابارشانی به طول 2 کیلومتر از جمله مهمترین این طرح ها است.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری استان کردستان، حسین اصفهانی در خصوص پروژه های تعیین تکلیف شده برای سال 96 گفت: اصلاح شبکه آب بیجار به طول 5/ 2 کیلومتر، اصلاح شبکه فاضلاب بیجار به طول چهار کیلومتر و اصلاح شبکه آب شهر بابارشانی به طول 2 کیلومتر از جمله مهمترین این طرح ها است.
وی اظهار کرد: پروژه های تعیین تکلیف شده تامین آب شامل حفر 2حلقه چاه در مسیر صلوات آباد، حفر یک حلقه چاه در شهر بابارشانی، حفر یک حلقه چاه در شهر یاسوکند، حفر یک حلقه چاه در مسیر قمشلو، حفر یک حلقه چاه در مسیر تخت و حفر یک حلقه چاه در شهر یاسوکند به عمق 111 متر است.
وی با اشاره به فعالیت های این مجموعه در 10 ماه سال جاری گفت: امور آبفا بیجار در این مدت اقدام به تعویض 438 دستگاه کنتور کرده است.
وی تعداد حوادث انشعابات آب را هزار و 55 مورد، حوادث شبکه آب را 178 مورد و حوادث انتقال آب را 18 مورد عنوان کرد و افزود: تعداد حوادث انشعابات فاضلاب 147 مورد و حوادث شکبه فاضلاب 38 مورد بوده است.
وی میزان آب تولیدی در این مجموعه را چهار میلیون و 961 هزار و 914 مترمکعب ذکرکرد و گفت: از دیگر فعالیت های این مجموعه، پروژه های اصلاح و توسعه شبکه آب و فاضلاب بوده است.
اصفهانی افزود: در همین راستا عملیات توسعه شبکه فاضلاب باغ سالاری به طول یک کیلومتر، اصلاح شبکه فاضلاب خیابان شهدا به طول 381 متر، اجرای شبکه آب و فاضلاب 138 واحدی مسکن مهر، اصلاح شبکه فاضلاب محلات ریگ سیاه پای قپان به طول حدود یک کیلومتر، اصلاح شبکه آب محلات سطح شهر به طول یکهزار و 620 متر، اصلاح شبکه فاضلاب محلات سطح شهر به طول 540 متر و اصلاح شبکه آب شهر بابارشانی به طول 2 کیلومتر انجام شده است.
شهرستان بیجار در شرق سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.
7348/ 7352/ 3020
**خبرنگاران : افسانه گلباخی و شیوا اردلان منش
**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.