به گزارش خبرنگار ایرنا، کیوان جهانی، روز شنبه در جلسه ستاد پیشگیری از وقوع جرم با بیان اینکه، ریشه بسیاری از جرایم در بین مردم، از ضعف ایمان سرچشمه می گیرد، افزود: رعایت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه در کاهش وقوع جرم بسیار تاثیر گذار است.
وی افزود: آموزش سبک زندگی سالم توسط نهادهای فرهنگی، توجه بیشتر نهاد آموزش و پرورش به توسعه کارهای فرهنگی، دینی و آشنایی با فرهنگ اسلامی در بین دانش آموزان یکی دیگر از مواردی است که باعث کاهش وقوع جرم خواهد شد.
او با بیان اینکه، ریشه بسیاری از جرایم، ناشی از فقر و بیکاری در جامعه است اظهار کرد: تلاش برای ایجاد شغل در جامعه و توزیع عادلانه شغل نقش مهمی در کاهش وقوع جرم خواهد داشت.
معاون سیاسی و انتظامی فرماندار سقز نیز گفت: پیشگیری از وقوع جرم از راهبردهای اصلی در کشور است که برای مهار پدیده مجرمانه همواره مورد توجه بوده است.
کامیل کریمیان با بیان اینکه، خوشبختانه شهرستان سقز از منظر اعمال مجرمانه در مقایسه با شهرهای دیگر جزو شهرهای امن محسوب می شود، افزود: با این حال در راستای پیشگیری از جرم باید مقوله آموزش شهروندان در اولویت قرار گرفته و آموزش در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و مباحث اقتصادی از جمله امور بانکی مورد توجه قرار گیرد.
سقز در 190 کیلومتری شمال غربی سنندج واقع شده است.
7249/ 3020
**خبرنگار: ابراهیم محمدحسینی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.