مجتبی ورمقانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه هر ساله در آغاز ماه رمضان، طرح تشدید نظارت بهداشتی با عنوان طرح ضیافت در سراسر استان آغاز می‌شود افزود: امسال نیز این طرح از امروز با بهره‌گیری از تعداد ۷۴ نفر از نیروهای دامپزشکی استان در قالب ۲۲ گروه از شهرستان‌ها و ۱۰ گروه از بازرسان ستادی آغاز شده است.

وی اضافه کرد: تمامی مراکز عرضه، تولید، نگهداری و فروش فرآورده‌های خام دامی شامل کشتارگاه‌های دام و طیور، مراکز قطعه‌بندی و بسته‌بندی، قصابی‌ها، مرغ فروشی‌ها، ماهی فروشی‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، اماکن تهیه غذای آماده، رستوران‌ها، غذاخوری‌های بین راهی، مراکز جمع آوری شیر و کارخانجات خوراک دام و طیور مورد بازرسی دقیق و منظم قرار می‌گیرد.

ورمقانی با بیان اینکه اجرای این طرح تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد از مردم استان خواست موارد مشکوک در خصوص مراکز تهیه و توزیع را از طریق سامانه پیغامگیر شبانه روزی ۱۵۱۲ و یا تماس با شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌ها اطلاع رسانی کنند.

وی افزود: دریافت فرآورده های خام دامی سالم و به مقدار کافی از سیاست های امنیت غذایی دامپزشکی است که به دلیل حساسیت موضوع در ماه مبارک رمضان به طور ویژه پیگیری می شود.
مدیرکل دامپزشکی کردستان از شهروندان خواست در هنگام خرید محصولات خام دامی نسبت به بهداشتی بودن و تاریخ مصرف مواد غذایی توجه کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.