محمد دره وزمی روز پنجشنبه در جلسه کارگروه تنظیم بازار اظهار داشت: یک هزار و ۱۲۰ تُن پرتقال و ۶۰۰ تُن سیب درختی تهیه و در چهار سردخانه استان موجود است که از روز شنبه هفته آینده توزیع آن آغاز می شود.  

وی با اشاره به اینکه ۹۶ غرفه برای توزیع این ۲ میوه ایجاد می‌شود، اضافه کرد : از این تعداد ۳۱ غرفه در سنندج برپا می شود و مردم می‌توانند هر روز از ساعت ۹ تا ۱۸ به این غرفه‌ها در سطح شهرهای استان مراجعه و میوه مورد نیاز خود را تهیه کنند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: برای جلوگیری از تجمع مردم جلوی غرفه‌ها و رعایت موارد بهداشتی اولویت توزیع میوه به صورت جعبه‌ای است.  

دره وزمی با بیان اینکه قیمت عرضه میوه‌ها در روز شنبه تا فردا مشخص می‌شود، تاکید کرد: قیمت این میوه‌ها کمتر از قیمت آنها در بازار تعیین می‌شود و این در طول روزهای توزیع می‌تواند متغییر باشد.  

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان یادآور شد: بازار به دلیل شیوع بیماری کرونا دچار رکود شده ولی چاره‌ای نیست باید برای جلوگیری از شیوع بیشتر تصمیم منطقی در راستای فعالیت بازاریان گرفته شود.

دره‌وزمی با اعلام اینکه مشکلی در تامین کالاهای اساسی نداریم، گفت: به اندازه کافی کالاهای اساسی همچون برنج، شکر و روغن در انبارهای استان موجود است و از این لحاظ نگرانی برای مردم وجود ندارد ضمن اینکه مشکلی هم در تامین مواد شوینده همچون مایع دستشویی و وایتکس وجود ندارد و علیرغم افزایش تقاضای این کالاها قیمت آنها هیچ تغییری نکرده است.

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت کردستان افزود: تقاضا برای تهیه مایع ضدعفونی کننده، ماسک و دستکش در ماه های اخیر در تمام دنیا افزایش پیدا کرده و ایران هم با توجه به اینکه تولیدکننده عمده این کالاها نبوده با مشکل تامین آنها مواجه شده است.

دره‌وزمی با اشاره به تولید مایع ضدعفونی کننده در چهار واحد تولیدی استان گفت: ۲۲ تُن الکل بین سه واحد تولیدی استان توزیع شد و حدود ۸۰ هزار بطری ۲۵۰، ۵۰۰ و ۴۵۰ سی سی مایع ضدعفونی کننده تولید و بخشی از آن تاکنون بین داروخانه‌ها توزیع شده و مابقی هم طی امروز و فردا در اختیار داروخانه‌ها قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: داروخانه‌ها حق ندارند مایع ضدعفونی کننده در بطری‌های ۵۰۰ سی‌سی را خود در بطری‌ها کوچک‌تر ریخته و با قیمت دیگری به مصرف کنندگان بفروشند و هر داروخانه‌ای این کار را انجام دهد، مرتکب تخلف شده و با آن برخورد می‌شود.

۱۸۲۴ تن برنج، شکر و روغن سهمیه کردستان در طرح توزیع کالاهای اساسی است

رییس اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان هم در این جلسه میزان ذخیره گندم در سیلوهای استان را ۱۷۰ هزار و ۹۷۳ تُن اعلام کرد و گفت: ۴۲۳ تُن آراد آماده تحویل به خبازی‌ها هم در استان موجود است.

طاها سمیعی اضافه کرد: ۴۸۶ تُن برنج تایلندی، یک هزار و ۳۰۷ تُن برنج هندی ۱۱۲۱، ۲ هزار و ۷۱۶ تُن شکر، ۱۱۴ تُن گوشت قرمز منجمد، ۳۰۷ تُن مرغ منجمد، سه هزار و ۴۰۰ تُن ذرت، سه هزار و ۴۹۲ تُن کنجاله سویا و ۶۹۰ تُن روغن خوراکی میزان موجودی کالاهای اساسی در انبارهای استان است.

وی یادآور شد: با توجه به لغو برگزاری نمایشگاه‌های بهاره در استان اقدام به برگزاری فروش فوق‌العاده در ۷۲ شعبه فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ، ۵۴ واحد تعاونی مصرف کارکنان، کارگران، روستایی، بسیجیان و ۴۳۴ واحد صنفی کرده‌ایم.

رییس اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه مرحله نخست توزیع کالاهای اساسی در استان به پایان رسیده است، یادآور شد: اجرای مرحله دوم این طرح براساس دستور ستاد تنظیم بازار کشور به فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای واگذار شده و سهمیه استان هم ۷۲۱ تُن برنج، ۵۰۱ تُن شکر و ۶۰۲ تُن روغن سهمیه است که توسط این فروشگاه‌ها در اختیار مردم قرار داده می‌شود.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان هم در این جلسه اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۹۷ هزار تُن کنجاله سویا، ۴۷ هزار و ۲۱۳ تُن ذرت و ۷ هزار و ۷۸۴ تُن جو در استان توزیع شده است.

شهریار حنیفی با اشاره به اینکه در این مدت ۶۵ هزار و ۲۹۴ تُن کود شیمیایی توسط شرکت خدمات حمایتی در استان توزیع شده است، اضافه کرد: ۱۶ هزار و ۴۵۱ تُن نهاده کشاورزی هم از طریق سامانه وارد استان شده است.

وی با اعلام اینکه از ابتدای امسال تاکنون حدود ۴۳ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در استان انجام شده است، گفت: ۲ میلیون و ۳۶۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی فقط در اسفند ماه امسال انجام شده است.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان یادآور شد: قیمت هر کیلوگرم مرغ درب مرغداری به هفت هزار و ۶۰۰ تومان رسیده که با توجه به اینکه این میزان کمتر از قیمت تمام شده است و به ضرر مرغداران خواهد بود انتظار می‌رود شرکت پشتیبانی امور دام اقدام به خرید این محصول کند تا آسیب مالی بیشتر از این به این واحدها وارد نشود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.