سعید حسن بیگی شامگاه یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نقص در تخلیه شیر مبنع کارخانه تصفیه روغن در حالی باعث آتش سوزی شد که به این واحد صنعتی بارها نسبت به خطرات زیست محیطی هشدار داده شده بود.  

وی افزود: این حادثه حدود ساعت ۱۷ عصر اتفاق افتاد و علت حادثه در کارشناسی اولیه نقص در شیر تخلیه روغن بود بطوریکه روغن داغ از کانال تخلیه به بیرون نشت کرده و باعث آتش سوزی شد.

حسن بیگی با بیان اینکه حجم آتش بسیار بالا بود، اضافه کرد: به علت اینکه منبع تخلیه شیر نشت کرده بود و شیر منبع باز بود هر بار که آتش را خاموش می‌کردیم دوباره شعله ور می‌شد و برای همین از آتش نشانی بخش‌های دیگر شهرستان برای هدایت حریق و خاموشی آن کمک گرفتیم.

وی زمان خاموشی کامل آتش را چهار ساعت اعلام کرد و گفت: بدلیل اینکه منبع های دیگری هم کنار منبع آتش گرفته وجود داشت، نگرانی ما بر این بود که میزان حرارت افزایش پیدا کرده و به آن منبع ها هم برسد که خوشبختانه با همیاری واحدهای آتش نشانی این نگرانی رفع شد و اجازه ندادیم این اتفاق بیفتد.

مسوول آتش نشانی قروه تاکید کرد: بعد از خاموشی آتش به دلیل حرارت موجود،  انفجار رخ داد و بر اثر این انفجار یکی از پرسنل آتش نشانی دچار مصدومیت شد که توسط نیروهای امدادی به بیمارستان منتقل شد.

وی میزان خسارت در منبع آتش گرفته با تخریب پیش آمده را ۱۰۰ درصد اعلام کرد.

 این کارخانه از نظر مسایل زیست محیطی دچار مشکل بوده و بارهای از طرف مراجع مرتبط از جمله محیط زیست شهرستان تذکراتی در خصوص رفع مشکلاتی که داشته داده شده که هربار با بی توجهی متولیان کارخانه همراه بوده و اقدامی در جهت حل آنها انجام نشده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.