به گزارش خبرنگار مهر، فرزین رضاعی ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان کردستان در خصوص ویروس کرونا، اظهار داشت: در حال حاضر پاسخ تست ۴۴ مورد اعلام نشده و ۴۶ مورد نیز منفی اعلام شده است و تنها ۱۰ مورد در کردستان مثبت اعلام شده است.

وی افزود: شش مورد از افراد آلوده به کرونا ویروس در سقز، دو مورد در بانه و دو مورد نیز در سنندج بستری و قرنطینه هستند تا مراحل درمانی آنان سپری شود.

وی افزود: متاسفانه تا حدود کمی در بحث دارو مشکلاتی داریم اما به دنبال آن هستیم بتوانیم به موقع داروی مورد نیاز این بیماران را تامین کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان به مشکل کمبود اقلام پزشکی در سطح بازار اشاره کرد و ادامه داد: ما هم نمی دانیم چرا ماسک، مواد ضدعفونی و دستکش در داروخانه های کردستان وجود ندارد و حتی حاضر هستیم مواد ضدعفونی تولید کنیم اما الکل که پایه ساخت این مواد است نیز بسیار کم شده است.

رضاعی یادآور شد: باید به حال کسانی که در این وضعیت بحرانی به دنبال سودجویی هستند و از این پول های خون آلوده در آینده استفاده می کنند، ابراز تاسف کرد.

وی بیان کرد: عده ای نیز در مراکز غیر بهداشتی در حال تولید مواد ضدعفونی تقلبی هستند و در آن از متانول استفاده می کنند که هیچگونه خاصیت ضدعفونی کننده ای ندارد و شهروندان باید به این مورد توجه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در خصوص استفاده از دستکش نیز نیازی نیست از آن استفاده شود و تنها می توان با شستن مداوم و ضدعفونی کردن دست ها از انتقال و آلوده شدن به کرونا ویروس جلوگیری کرد.

رضاعی اظهار داشت: در خصوص ماسک نیز تنها می توانیم بیمارستان ها را تامین کنیم و اگر واقعاً در منزل و یا اطرافیانمان مریضی نداریم و یا در محیطی که هوا جریان دارد، نیاز به استفاده از ماسک نیست.

وی افزود: فرایند پذیرش بیماران تنفسی در بیمارستان های استان مشخص شده و بخش های ویژه ای به این منظور تعیین شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از مردم درخواست داریم در مراسم های شادی، عروسی، نماز جمعه و جماعت، ترحیم و مهمانی ها شرکت نکنند تا بتوانیم در این راه موفق عمل کنیم و کنترل کرونا ویروس را در دست بگیریم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1370711
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.