محمد امین زاده عصر یکشنبه همزمان با دومین روز از ایام الله دهه مبارک فجر در نخستین آیین جشن انقلاب ضمن تبریک به مناسبت چهل و یکم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی ایران همه روستاهای شهرستان از نعمت برق و بیش از ۹۰ درصد روستاها از نعمت گاز  برخوردار هستند و در بسیاری از روستاها طرح هادی اجرا شده است.

وی اظهار داشت: ساکنان بسیاری از روستاهای شهرستان به شبکه اینترنت پرسرعت دسترسی دارند و تلاش برای توسعه عمرانی و پیشرفت در زمینه های مختلف در روستاها و دیگر مناطق ادامه دارد.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی بانه نیز به اهمیت حضور و مشارکت مردم در انتخابات اشاره کرد و گفت: همه ما در برابر انتخاب افراد برای اداره کشور مسوول هستیم و باید افرادی را انتخاب کنیم که شایستگی و توانایی لازم را  داشته باشند.

حجت الاسلام مصطفی مولازاده افزود: تبین اهمیت حضور حداکثری در انتخابات برای نظام و انقلاب اسلامی موضوع مهمی است چراکه قدرت چانه زنی کشور را در دنیا افزایش می دهد که باید به طول جدی به آن توجه شود.

چهار طرح عمرانی و اشتغالزایی در بخش ننور بانه به بهره برداری رسید

همزمان با دومین روز از دهه مبارک فجر سه طرح عمرانی آبرسانی به روستای کیوله، آسفالت روستای بژی و اصلاح شبکه برق روستای کریم آباد و یک کارگاه تولید بلوک سبک پوکه ای در بخش ننور بانه به بهره برداری رسید.

رییس آب و فاضلاب روستایی بانه در مراسم بهره برداری از طرح آبرسانی به روستای کیوله اظهار داشت: این طرح شامل یک هزار ۴۵۰ متر شبکه لوله گذاری روستا، ۴۵ انشعاب، بازسازی یک چشمه و احداث مخزن بوده که اعتبار مخزن این طرح توسط سپاه و مابقی اعتبارات شامل سه میلیارد ریال توسط یک خیر آبرسان تامین شده است.

جمیل کرباسی افزود: امسال سه پروژه آبرسانی به روستاهای کیوله، بژی و ۶ روستا در مجتمع شیوی‌ده به عنوان طرح بنی رزان با اعتبار ۱۴ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت آب و فاضلاب روستایی و شهر اجرا شده و یک هزار و ۸۸۳ خانوار از آب شرب سالم برخودار شدند.

انور طاهایی رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای بانه نیز گفت: پروژه آسفالت راه روستای بژی نیز به طول ۸۰۰ متر و با اعتبار پنج میلیارد ریال در قالب طرح ابرار اجرا شده است افزود:  باتوجه به اینکه این برخی از تجهیزات و امکانات این پروژه توسط راهداری تامین شده اعتبارات کمتری برای اجرای این طرح هزینه شده است.

ارسلان محمدی رییس شرکت برق بانه هم گفت: شبکه برق روستای کریم آباد از سال‌های گذشته انجام شده اما با گذر زمان شبکه فرسوده شده و غیر قابل استفاده بود که در طرح اصلاح، کل شبکه روستا با هزینه یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریالی تعویض و بازسازی شد.
رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بانه گفت: کارگاه تولید بلوک سبک پوکه ای روستای چیچیوران برای ۶ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده و چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی به این طرح اختصاص یافته است.

فرشاد دباغی افزود: ۱۳ میلیارد ریال از اعتبارات هزینه شده این طرح توسط سرمایه گذار تامین شده و سالانه یک میلیون قطعه بلوک ۹ کیلوی و ۱۰ کیلویی در این کارگاه تولید می شود.

بخشدار بخش ننور بانه نیز یادآور شد: امسال هفت میلیارد ریال از محل اعتبارات دهیاریهای و بخش ننور و مشارکت‌های مردمی در راستای توسعه پروژه های عمران روستایی هزینه شده است.

سید عارف رحمانی افزود: پروژه های عمران روستایی شامل احداث شبکه فاضلاب، ترمیم و بازسازی پل، سنگفرش، دیوار چینی، شبکه معابر، احداث آبراهه و هدایت آبهای سطحی است.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.