پیمان قمری عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این طرح ها همزمان با نخستین روز دهه فجر و به صورت نمادین به بهره براری رسیده اند اظهار داشت: ۸۳ پروژه حوزه اشتغال پایدار روستایی با اعتباری بالغ بر ۶۷ میلیارد و ۶۴۷ میلیون ریال به بهره برداری رسیده است که سهم بخش خصوصی حدود ۱۸ میلیارد و ۱۴۱ میلیون ریال است.

وی افزود: پروژه های حوزه اشتغال پایدار روستایی شامل، پرورش زنبور عسل ، احداث جایگاه پرواربندی ۱۰۰ راسی، پروار بندی گوسفند و گوساله، پرورش اسب، احداث واحد بسته بندی انواع بذر  و واحد گلخانه ای سبزی و صیفی است

مدیر جهاد کشاورزی بیجار یادآور شد: از محل اعتبارات استانی هم ۲ طرح اشتغالزایی بیجار  شامل طرح های  حفر و تجهیز چاه های آب کشاورزی در مجتمع گلخانه قبا سرخ و احداث استخرهای ذخیره آب کشاورزی در حسن آباد و یاسوکند با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال با اشتغالزایی ۲۸ نفر به بهره برداری رسید.

او اظهارداشت:

قمری یادآور شد: با توجه به افزایش قابل توجه گندم در سطح شهرستان و توجه به اهمیت مکانیزاسیون در افزایش تولید و کاهش افت گندم،  پنج هزار و ۲۰۰ دستگاه تراکتور با ضریب ۲ اسب بخار در هکتار، توسط کشاورزان خریداری و مورد استفاده قرار دارند.

وی گفت: تعداد ۴۵۰ دستگاه کمباین، یک هزار و ۸۴۵ دستگاه سمپاش تانکر با شیلنگ و لانس، یک هزار و ۹۷۰ دستگاه بذرکار غلات، ۱۷۰ دستگاه ادوات کم خاکورزی، ۱۱۱۰ دستگاه کودپاش شیمیایی و سایر ادوات کشاورزی در بیجار فعالیت دارند.

استان کردستان یکی از مناطق دام خیز و دامپروری کشور محسوب می شود که سالانه نزدیک به ۲۲ هزار تن گوشت قرمز و ۱۸۱ هزار تن شیر در این استان تولید می شود.
جمعیت دامی استان کردستان حدود ۲ میلیون راس دام سبک (گوسفند و بز) و ۲۰۰ هزار راس دام سنگین (گاو و گوساله) است.

شهرستان بیجار با داشتن بیشترین گستردگی جغرافیایی و ۸۹ هزار نفر جمعیت در ۱۴۲ کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان واقع است و غالب کشاورزی این منطقه به صورت دیم و کشت سنتی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.