دیار استواری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بارش برف که از شامگاه شنبه در گردنه ژالانه آغاز شده است موجب کند شدن تردد در این گردنه شده است.

وی افزود: تعداد ۱۴ نفر نیروی راهداری با هفت دستگاه شامل ۲ دستگاه لودر، ۲ دستگاه بولدوزر، ۲ دستگاه برف خور و یک دستگاه گریدر در گردنه ژالانه مستقر هستند و عملیات برف روبی را از دیروز تاکنون آغاز کرده اند.

رییس راهداری و حمل و نقل جاده ای سروآباد یادآور شد: باتوجه به سرمای شدید هوا برخی از قسمت های مسیر دچار یخ زدگی شده است که لازم است رانندگان و مسافران حتما وسایل گرمایشی را به همراه داشته باشند و از تردد غیرضروری در این گردنه جلوگیری کنند.

وی اضافه کرد: ۵۰ کیلومتر از مسیر شهر سروآباد تا گردنه ژالانه و شهر هورامان تخت توسط نیروهای راهداری از بامداد امروز نمک پاشی شده است و تردد در تمام نقاط سطح شهرستان بدون هیچ مشکلی برقرار است.

گردنه ژالانه در منطقه هورامان سروآباد در استان کردستان محور ارتباطی شهرستان های سروآباد و مریوان به شهرستان پاوه و شهرهای نودشه و نوسود در استان کرمانشاه و همچنین محور ارتباطی شهر هورامان تخت و ۱۰ روستای تابعه آن با ۱۲ هزار نفر جمیت است.

شهرستان سروآباد دارای ۴۰ کیلومتر راه اصلی، ۱۶۰ کیلومتر راه روستایی و ۱۲۰ کیلومتر راه فرعی (سروآباد به پاوه) است.

طرح زمستانی راهداری از ۲۰ آبان در سراسر کشور شروع ‌شد اما در کردستان به علت برفگیر بودن و داشتن گردنه‌های متعدد این طرح به صورت غیر رسمی حدود یک ماه زودتر از موعد آغاز ‌شده است.

راهداران در قالب طرح‌های مختلف زمستانه، نوروزی و تابستانی بیش از هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه های استان را شامل یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر در مسیرهای بین شهری و ۶ هزار و ۶۰۰ کیلومتر در راه روستایی را تحت پوشش قرار می‌دهند.

استان کردستان دارای ۳۸ گردنه در مسیرهای بین شهری و ۶۶ گردنه در مسیرهای روستایی دارد که در اکثر مواقع شاهد یخبندان و برف و بوران است.

طول راه های تحت پوشش راهداران این استان در مسیرهای بین شهری یک هزار و ۸۹۰ کیلومتر و راه های در مسیرهای روستایی نیز ۶ هزار و ۱۹۰ کیلومتر است.

شهرستان سروآباد با ۲ بخش مرکزی و هورامان و جمعیتی افزون بر ۵۲ هزار نفر در فاصله ۹۰ کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و ۲۴ کیلومتر مرز با کشور عراق دارد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.