کردستانی‌ها فردا یکشنبه ۱۵ دی از ساعت ۱۰ صبح تا همزمان با سومین روز از شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی در مسجد جامع سنندج گرد هم می‌آیند تا بهانه ملکوتی شدن این سردار بار دیگر با ولایت فقیه و آرمان های اسلام و انقلاب تجدید بیعت کنند.

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان روز شنبه در جلسه هماهنگی برگزاری مجلس یادبود سردار سلیمانی گفت: شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی مصیبتی جبران ناپذیر برای جبهه مقاومت است اما بدون شک از هر قطره خون این شهید همام هزاران سردار دیگر برای ادامه این راه خواهند رویید.

حسین خوش اقبال افزود: بدون شک با برگزاری مراسمات مختلف  قادر به تبیین و اعلام خدمات این سردار شهید نیستیم اما باید سعی کنیم با برنامه ریزی مدون مراسمی در شان ایشان برگزار و خدماتی ایشان را بازگو کنیم.
وی اضافه کرد: بسیاری از خدمات سردار سلیمانی بنا به علت‌های مختلف را شاید نتوان بیان کرد اما تقویت حزب الله، جبهه مقاومت و نابودی داعش از جمله خدماتی است که می توان آن را به همه جهانیان اعلام کرد.
 امام جمعه سنندج نیز در این جلسه با بیان سعادت جامعه بشری تنها به وسیله ایثار میسر می شود گفت : مردم کردستان روز گذشته با تجمع خود نشان دادند که همواره از ایثارگرانی که در راستای امنیت و آرامش جامعه گام بر میدارند حمایت می کنند.
ماموستا فایق رستمی افزود: شهادت سردار سلیمانی با وجود اینکه مصیبتی برای جهان اسلام بود اما به علت اینکه دوباره تاکیدی بر دشمنی استکبار علیه اسلام و امت اسلامی دارد یک اتفاق خوب برای ملت انقلابی است.
وی اضافه کرد: شهادت این سردار سرافراز اسلام پیام بصیرت و آگاهی در بین مردم را دوباره شکوفاتر کرد تا این راه برای همیشه تداوم داشته باشد.
فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان هم در این جلسه یادآور شد : تجلیل از فردی که از جایگاه بین المللی برخوردار بوده و عامل اتحاد و انسجام جهان اسلام دفاع از مظلومان است باید به گونه ای باشد که تداعی گر خدمات وی باشد.
سردار سید صادق حسینی افزود: شهید سلیمانی خود را وقف آرمانی کرد که همواره علیه دشمن استکبار جهانی و رژیم صهیونیست بود و در آخر این دشمنان نتوانستند رفتار ایشان را تحمل کنند و  در یک عملیات تروریستی وی را به شهادت رساندند.

در این جلسه بر تداوم برگزاری مراسمات یادبود این شهید با محوریت وحدت در جبهه مقاومت، در محل هایی مانند مساجد، مدارس، دانشگاه‌ها تاکید شد.
بامداد جمعه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله پهبادهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.  
بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.
در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.
وزارت  امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد. همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.
سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی هم با تسلیت شهادت غرورآفرین سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده پرافتخار نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد: از ساعاتی دیگر جلسه فوق العاده شورای عالی امنیت ملی برای بررسی اقدام جنایتکارانه حمله به خودرو سردار سلیمانی در بغداد که منجر به شهادت ایشان شد، برگزار می‌شود.
حاج قاسم سلیمانی در سال ۱۳۳۵ در روستای قنات ملک شهرستان رابر از توابع استان کرمان متولد شد و  پس از پیروزی انقلاب  اسلامی در ۱۳۵۷ و تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به این نهاد پیوست.
وی در طول جنگ ایران و عراق، فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله کرمان بود.
حاج قاسم به عنوان فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فعالیت می‌کرد.
سردار سلیمانی نقش مهمی در دادن قدرت نظامی به حزب‌الله لبنان، عقب راندن اسرائیل از جنوب لبنان،   جنگ افغانستان، شکل‌دهی به فضای سیاسی عراق پس از سرنگونی صدام حسین، تغییر روند جنگ داخلی سوریه و مقابله با داعش در عراق داشته‌ است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.