محمدجعفر کبیری روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان اظهار داشت: باید تعاونی‌ها را توانمند کرده تا در یک فضای رقابتی و مطمئن فعالیت کنند و نیازی به حمایت دولت هم نداشته باشند.

وی با بیان اینکه رویکرد تعاونی‌ها باید تعامل و تعاون باشد، اضافه کرد: اکنون مجموعه تسهیلاتی که برای ایجاد نوآوری به بخش تعاون پرداخت می‌شود، کافی است اما تعاونی‌ها خود باید فعال و در راستای رونق کارش قدم بردارد.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تسهیلات مربوط به توانمندسازی تعاونی‌ها را در بودجه سال گذشته ۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد و یادآور شد: امسال این رقم به ۵۵۰ میلیارد ریال افزایش یافته که در حال پرداخت شدن است.

کبیری بر ضرورت احیای افزایش اعتماد عمومی نسبت به تعاونی‌ها تاکید کرد و افزود: این کار باید در سطح استان‌ها و ملی و با همکاری بانک توسعه تعاون، ادارات کل تعاون و تعاونی‌ها انجام شود.

وی با بیان اینکه باید در شرایط اقتصادی کنونی تاب آوری جامعه را ارتقا دهیم، تاکید کرد: در بحث مربوط به تعاونی‌های مرزنشین نیز باید بازنگری صورت گیرد تا در مناطق مرزی با ایجاد شرکت‌های تعاونی، زمینه ایجاد کسب و کارهای جدید را فراهم کنیم.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تفاهم نامه‌ای با سازمان صمت انعقاد کردیم که براساس آن ۱۵ درصد منابع مالی سامانه بهین یاب در اختیار بخش تعاون قرار گیرد.

کبیری به مشکلات سامانه جامع ثبت شرکت‌های تعاونی نیز اشاره کرد و افزود: تلاش می‌کنیم مشکلات این بخش نیز رفع و زمینه تسهیل ثبت و ایجاد تعاونی‌ها فراهم شود.

جلسه با تعاونی‌های مشکل‌دار، افتتاح مرکز نوآوری تعاون در دانشگاه کردستان، بهره‌برداری از باشگاه تعاون و کارآفرینی جهاد دانشگاهی استان و دیدار با استاندار کردستان از دیگر برنامه‌های محمدجعفر کبیری معاون امور تعاون، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر روز پنجشنبه به این استان است.
بر اساس آخرین تقسیمات کشوری کردستان دارای ۱۰ شهرستان، ۲۹ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۹۷ آبادی دارای سکنه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.