بهمن مرادنیا عصر چهارشنبه در دومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان با اشاره به اینکه اهمیت کتاب و کتابخوانی بر کسی پوشیده نیست، اظهار داشت: ساختمان‌های خالی دولتی در شهرهای مختلف استان به ویژه شهرهایی که فاقد کتابخانه هستند، شناسایی و به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان معرفی شوند.

وی اضافه کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان بعد از انجام بررسی‌های لازم در صورت وجود شرایط بودن اعم از حقوقی و غیرحقوقی مساله را در شورای برنامه‌ریزی و توسعه مطرح تا در ارتباط با واگذاری آنها تصمیم‌گیری شود.

استاندار کردستان پیشنهاد برگزاری مراسم تجلیل از نویسندگان بومی و شاخص را اقدام پسندیده‌ای دانست و افزود: اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان با مشارکت و همفکری دیگر نهادهای فرهنگی می‌تواند اقدام به اجرای این برنامه که تاثیر فراوانی در تشویق و ایجاد انگیزه نویسندگان خواهد داشت، کند.

مرادنیا با تذکر جدی به فرماندارانی که از ابتدای امسال تاکنون اقدام به برگزاری جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی در شهرستان‌ها نکرده‌اند،  تاکید کرد: شهرداری‌هایی که در استان به کتابخانه‌های عمومی از محل پرداخت نیم درصد درآمدهایشان، بدهکار هستند نسبت به پرداخت بدهی خود هر چه زودتر باید اقدام کنند.

ایجاد کتابخانه در دفاتر تسهیلگری استان

مدیرکل  امور اجتماعی استانداری کردستان هم در این جلسه اظهار داشت: وزارت کشور ۲ میلیارد و ۵۳۸ میلیون ریال اعتبار برای تجهیز کتابخانه‌های عمومی این استان اختصاص داده است.

فرانک قدسی با اشاره به اینکه این مبلغ براساس درخواست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان اختصاص پیدا کرده است، افزود: اگر فضای کتابخانه‌ای هم در شهرستان سروآباد وجود داشته باشد بیش از یک میلیارد ریال برای تجهیز آن هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه کتابخانه‌هایی که دراستان نیاز به تجهیز امکانات دارند بیشتر در حاشیه شهرها قرار گرفتند، اضافه کرد: ۱۰ دفتر تسهیلگری در سنندج و یک دفتر هم در مریوان فعال است که اگر امکان داشته باشد می‌توان در فضای این دفاتر اقدام به ایجاد کتابخانه کرد.

مدیرکل  امور اجتماعی استانداری کردستان با بیان اینکه این دفتر در محلات حاشیه‌ای کانی‌کوزله، حسن آباد و نایسر سنندج سه ساختمان خریداری کرده است،  یادآور شد: ساختمان موجود در حسن‌آباد سه طبقه است که امکان تبدیل یکی از طبقات آن به کتابخانه وجود دارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان هم در این جلسه اظهار داشت: باعث خوشحالی و  خرسندی است که تمام مسئولان و کارشناسان بر توجه بیشتر به مسائل فرهنگی محلات حاشیه شهرها تاکید دارند.

سهیلا شیخی افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در محله فرجه سنندج کتابخانه‌ای احداث کرده ولی از لحاظ تجهیزات کمبودهایی دارد که امیدواریم اعتبار برای تجهیز آن اختصاص داده شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.