حسین خوش اقبال روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هیات‌های اجرایی در مدت زمان بررسی صلاحیت‌ها، صلاحیت ۲۲ نفر از داوطلبان را احراز نکردند که این افراد شامل چهار نفر در حوزه انتخابیه بیجار، ۱۰ نفر در حوزه انتخابیه سقز و بانه، پنج نفر در حوزه انتخابیه سنندج، دیواندره و کامیاران و سه نفر در حوزه انتخابیه قروه هستند،  لازم به ذکر است صلاحیت تمام داوطلبان حوزه انتخابیه مریوان و سروآباد تایید شد.

وی اضافه کرد: ۲۸۱ داوطلب در جریان مهلت یک هفته‌ایی ثبت نام برای حضور در یازدهمین دوره انتخابات از حوزه‌های انتخابیه پنجگانه این استان نام‌نویسی کرده بودند که ۳۵ نفر از آنان تاکنون انصراف خود از حضور در این رویداد اعلام کرده اند.

رییس ستاد انتخابات کردستان با اشاره به مهلت هفت روزه ثبت نام از ۱۰ تا ۱۶ آذر ماه جاری برای ثبت نام داوطلبان، افزود: در نهایت تعداد داوطلبان این استان با رشد ۳۳ درصدی نسبت به ۲۱۳ داوطلب انتخابات دهم مجلس به ۲۸۱ نفر رسید که از این میان ۲۹ داوطلب زن بودند.

خوش اقبال تاکید کرد: در این دوره مدرک تحصیلی داوطلبان یک نفر دانش آموخته کاردانی، ۱۴ نفر دانش‌آموخته کارشناسی، ۲۲۳ نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد، ۳۸ نفر دکترا و پنج نفر نیز داری مدرک حوزوی است.

وی افزود: کم سن ترین داوطلب این استان ۳۰ ساله و مسن ترین نیز ۷۴ ساله با بیشترین فراوانی رده سنی ۳۶ تا ۴۰ سال است که نشان از حضور توامان جوانان و صاحبان تجربه برای این حماسه سیاسی دارد.

رییس ستاد انتخابات استان کردستان با بیان اینکه یک هزار و ۲۴۵ شعبه اخذ رای در این استان پیش بینی شده است، اظهار داشت: این تعداد شعبه اخذ رای پیش بینی شده نسبت به یک هزار و ۱۹۷ شعبه دوره قبلی (انتخابات مجلس دهم) حدود چهار درصد رشد دارد ضمن اینکه سعی شده شرایطی فراهم شود مردم با سهولت در این شعب حاضر و در انتخابات شرکت کنند.

خوش اقبال یادآور شد: ۶۵ نفر از داوطلبان در دوره های قبلی نیز نام‌نویسی کرده بودند و ۱۷ نفر نیز از نمایندگان مردم استان در ادوار گذشته نیز جز افراد ثبت نامی هستند.

وی گفت: همزمان با دستور وزیر کشور و بر اساس ماده ۴۱ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی تشکیل هیات اجرایی در ۳۱ حوزه شامل ۱۰ فرمانداری و ۲۱ بخشداری مستقل انجام شد.

رییس ستاد انتخابات کردستان اضافه کرد: حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفری این استان واجد شرایط رای دادن در انتخابات دوم اسفند هستند که حدود ۳۸۰ هزار نفر آنها در شهرستان سنندج ساکن هستند.

استان کردستان دارای پنج حوزه انتخابیه و ۶ نماینده در مجلس شورای اسلامی است، (حوزه انتخابیه سنندج شامل شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره ۲ نماینده، حوزه انتخابیه بیجار یک نماینده، حوزه انتخابیه قروه شامل شهرستان‌های قروه و دهگلان یک نماینده، حوزه انتخابیه سقز شامل شهرستان‌های سقز و بانه یک نماینده و حوزه انتخابیه مریوان شامل شهرستان‌های مرویان و سروآباد یک نماینده) است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.