سیداحسن علوی عصر سهشنبه در آیین بهره‌برداری از ایستگاه پمپاژ انتقال آب سد آزاد به ۴۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی کردستان اظهار داشت: انتظار داریم آب سد آزاد مسنقیم وارد تصفیه خانه سنندج شود تا از آلودگی‌های مسیر سد قشلاق مصون بماند چرا که آب سد آزاد از سلامت بالایی برخوردار است.  
وی بر لزوم ارتقای تصفیه خانه فاضلاب سنندج تاکید کرد و افزود: باید تجهیزات و مسائل مربوط به گندزدایی با امکانات بهتری در این تصفیه‌خانه نصب شود تا شاهد نارضایتی مردم این شهر بخاطر آب شرب نباشیم.
نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی افتتاح ایستگاه پمپاژ سد آزاد را کاری ارزشمند دانست و یادآور شد: این کار ۳۰ سال پیش در استان‌های دیگر انجام شده اما در کردستان به دلیل مشکلات امنیتی و سیاسی به تاخیر افتاد.
علوی بر لزوم نگاه ویژه وزارت نیرو به کردستان تاکید کرد و گفت: چند سال پیش سد سیازاخ با ۷۰ درصد پیشرفت افتتاح شد که اشتباه بزرگی بود اکنون پیمانکاران ۹۰۰ میلیارد ریال طلب دارند که امیدواریم این موضوع نیز تعیین تکلیف شود.

۳۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کردستان آبی شود
دیگر نماینده شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت: جدا از ۹۶ هزار هکتار اراضی دیمی که آب به آن تخصیص یافته باید ۳۰۰ هزار هکتار دیگر از زمین‌های کشاوزی استان آبی شود تا به میانگین کشوری برسیم.
سیدمهدی فرشادان با بیان اینکه کردستان نیاز به تبعیض مثبت دارد، یادآور شد: وزارت نیرو در کردستان اقدامات خوبی انجام داده اما برای تکمیل طرح‌های مهمی مانند نیروگاه سد آزاد یک هزار و ۲۰۹ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که امیدواریم این امر محقق شود.
وی اضافه کرد: در بودجه ۹۸ اعتباراتی برای تکمیل ساختمان سد سیازاخ اختصاص یافته که در صورت تخصیص، ۲۶ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی اطراف این سد از آب کافی برای مشروب شدن بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش ایرنا، وزیر نیرو همراه با مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور صبح سه‌شنبه به صورت زمینی از طریق زنجان وارد بیجار شد و در اولین مرحله از سفر یک روزه خود به استان کردستان، تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهرهای بیجار و حسن آباد یاسوکند را در قالب طرح «هر هفته - الف - ب - ایران»  با سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیارد ریال افتتاح کرد.
در جریان سفر یک روزه اردکانیان وزیر نیرو، بخش دوم سامانه انتقال آب سد آزاد به سد قوچم دهگلان و تامین آب چهار هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی دیم این مسیر نیز به بهره‌برداری رسید.
بهره‌برداری از پنج مجتمع آبرسانی روستایی، نشست خبری با اصحاب رسانه و حضور در شرکت آب و فاضلاب شهری سنندج برای دیدار با مردم و اطلاع از چگونگی خدمات این شرکت به مراجعان از دیگر برنامه‌های اردکانیان در سفر به کردستان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.