علیرضا ساروی روز سه شنبه در سومین جلسه طرح کاهش و پیشگیری با محوریت تصادفات جاده‌ای کردستان اظهار داشت: کردستان نیز در این روند کاهش در رتبه ۱۸ کشور قرار گرفته و لازم است دستگاه‌های اجرایی از جمله راه و شهرسازی و شهرداری‌ها در کاهش این آمار با عمل به مسئولیت اجتماعی و وظایف خود تلاش کنند.
وی اضافه کرد: بخش قابل توجهی از دلایل تصادفات کشور به وضعیت جاده ها با ۳۰ درصد بر می گردد اما با توجه به اینکه میزان فوتی‌های جاده‌های کردستان بیشتر است احساس می شود این میزان در این استان بیش از نرم کشوری است.
ساروی یادآور شد: انتظار داریم دستگاه‌های اجرایی مرتبط با موضوع در جاده‌های بین شهری و داخل شهری تلاش بیشتری در راستای جذب اعتبارات و اجرای طرح ها برای کاهش تصادفات منجر به فوت داشته باشند.
وی افزود: در این استان ۶۷ نقطه پر حادثه شناسایی شده که ۲۶ نقطه آن حادثه خیز است در حالیکه اصلاح سه مورد آن از جمله کمربندی بهشت محمدی سنندج به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است.
ساروی تاکید کرد: از ۳۱ مورد فوتی تصادفات داخل شهری این استان، ۲ مورد در کمربندی چهار کیلومتری بهشت محمدی رخ داده از این جهت لازم است دستگاه‌های متولی از جمله راهداری، راه و شهرسازی و شهرداری مسوولیت اجتماعی خود را در این راستا بر اساس مصوبات شورای ترافیک انجام دهند.

مدیرکل پیشگیری های وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری قوه قضاییه گفت: اصلاح تقاطع‌های این مسیر از جمله برنامه‌های کارشناسی کاهش تصادفات است که باید در ۲ ماه آینده از سوی دستگاه‌های متولی انجام شود.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان نیز در این جلسه اظهار د اشت: دستگاه قضایی به جد پیگیر اصلاح نقاط حادثه خیز جاده های استان است و بهسازی کمربندی بهشت محمدی را به صورت ویژه در دستور کار قرار داده است.
رضا اعظمی افزود: با وجود اینکه دادگستری بر علیه راهداری در خصوص عدم اجرای مصوبات شورای ترافیک در اصلاح نقاط حادثه خیز مسیر بهشت محمدی اعلام جرم کرده است اما شهرداری از زیر مسوولیت های خود در این خصوص شانه خالی می‌کند.
وی تاکید کرد: در این خصوص دادگستری به عنوان هماهنگ کننده در صدد اجرایی شدن این مصوبات در سطح استان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.