اشتفان شولتس روز چهارشنبه در دیدار با شهردار سنندج اظهار داشت: هدف ما از سفر به استان‌ها و شهرهای مختلف ایران شناسایی و تعریف حوزه های مختلف کاری است. 

وی با اشاره به اینکه استان کردستان به ویژه شهر سنندج از ۲ جنبه برای ما جالب توجه است، گفت: از نظر توپوگرافی کردستان شباهت زیادی به اتریش دارد و می‌توان گفت علاوه بر این شباهت سنندج و اتریش ۲ ابر قدرت موسیقی هستند. 

سفیر اتریش در ایران افزود : دولت اتریش علاقه زیادی در حفظ و استمرار قرارداد برجام دارد و باید تلاش کنیم که منافع اقتصادی که وعده داده شده محقق شود. 

شولتس یادآور شد : کشور ما ۲ راه در پیش دارد از آنجا که عضو اتحادیه اروپا است سعی می‌شود در تمام اقدامات از اعضای این اتحادیه پیروی کنیم و می‌خواهیم با ایفای سهم خود همکاری با ایران را شکل دهیم. 

سفیر اتریش در ایران گفت : شرکت‌ها و بنگاه‌ها و فعالان اقتصادی اتریش  از شرایط موجود و اینکه دیپلماسی و سیاست نتوانسته شرایط همکاری را بین این ۲ کشور را فراهم کند، ناراضی هستند. 

وی با بیان اینکه بر همین اساس می خواهیم راهبرد همکاری با استان‌ها و شهرهای مختلف ایران را تعریف کنیم گفت:  در ۹ حوزه مختلف شراکت های موردی را با ایران شکل دادیم و با وجود کمبود کانال های امن نقل و انتقال مالی می خواهیم بر آموزش و تقویت ظرفیت ها تمرکز کنیم. 

سفیر اتریش در ایران به منظور بررسی ارتقای راهکارهای همکاری بین 2 کشور به شهر سنندج سفر کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.