مدیرکل گمرکات کردستان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای امسال تا پایان مهر ماه در مجموع ۴۰۲ هزار و ۲۶۱ نفر از مرز باشماق وارد ایران شده و ۳۸۶ هزار و ۸۹۲ نفر نیز از کشور خارج شدند.

 بختیار رحمانی‌پور با بیان اینکه در مهر امسال ۵۶ هزار و ۹۶۶ نفر هم از طریق این مرز از کشور خارج شدند، افزود: تعداد مسافران خروجی در این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۹۴ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه در این مدت یک هزار و ۴۳۵ دستگاه خودرو هم از طریق مرز باشماق از کشور خارج شدند، اضافه کرد: مرز رسمی باشماق مریوان در کردستان یکی از مهمترین مرزهای رسمی زمینی ایران با اقلیم کردستان عراق به شمار می‌آید.

رحمانی‌پور به میزان واردات کالا از گمرک‌های سنندج و باشماق در مهر امسال اشاره کرد و یادآور شد: ۶ هزار و ۹۱۳ تُن کالا به ارزش سه میلیون و ۶۱۵ هزار و ۹۵۵ دلار از گمرک‌های سنندج و باشماق در مهر ماه وارد کشور شده است.

گمرک مریوان در زمینه ترانزیت، صادرات، امور مسافری و مقدار قابل توجهی در بخش واردات فعال است،  گمرکات استان کردستان با شعبه های فعال در سنندج، باشماق مریوان و سیرانبند بانه به فعالان اقتصادی خدمات گمرکی ارائه می کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.