محمدباقر محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۳۱۵ مورد از این حوادث جاده‌ای بوده و ۶۱ نفر نیز در سال جاری در نقاط مختلف این استان جان خود را از دست داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در این مدت ۱۲ مورد حوادث دریایی - ساحلی (رودخانه ها، دریاچه سدها) نیز در استان روی داده است، اضافه کرد: نیروهای این جمعیت امسال در حوادث مختلف ۲۵۱ مصدوم را به مراکز درمانی انتقال دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان یادآور شد: ۶۹ نفر از مصدومان درمان سرپایی شده و ۲۳۲ نفر نیز در پایگاه‌های این جمعیت اسکان داده شدند ضمن اینکه آمار آسیب دیدگان منتقل شده به مراکز درمانی نیز ۱۹۷ نفر بوده است.

محمدی افزود: در حال حاضر بیش از پنج هزار مرد در بخش داوطلبان، جوانان و امداد و نجات فعالیت دارند که ۶۰۰ نفر از آنان سازمان‌دهی شده‌ و در قالب امدادگر تخصصی به مردم در مسیرهای مختلف برون شهری خدمات ارائه می‌دهند.

وی تاکید کرد: ۳۰۰ بانوی امدادگر و نجاتگر سازمان‌دهی شده نیز در استان به صورت تخصصی در حوادث مختلف و در صورت لزوم به آسیب دیدگان خدمات‌رسانی می‌کنند.

جمعیت هلال احمر استان کردستان دارای ۱۱ پایگاه امداد جاده‌ای، ۱۰۰ تیم امدادی و بیش از ۲ هزار داوطلب فعال و آماده همکاری در شرایط سخت و بحرانی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.