علی رشیدی روز چهارشنبه اظهار داشت: برنامه دادگستری این است که مردم به دستگاه‌های قضایی و انتظامی مراجعه نکنند و فقط در موعد مقرر در وقت رسیدگی به دادگاه مراجعه داشته باشند.
وی گفت: با الکترونیکی شدن سیستم دستگاه قضایی در روند تشکیل پرونده‌ها، مردم می‌توانند شکایات و درخواست‌های خود را به صورت الکترونیکی به مراجع قضائی فرستاده و روند بررسی پرونده‌ها را اینگونه دنبال کنند.

معاون امور و فناوری اطلاعات دادگستری کردستان یادآور شد: دفاتر خدمات الکترونیک قضایی بستر مناسبی برای استانداردسازی شکایات هستند و می‌توانند با شناسایی و دسته بندی عناوین مجرمانه و دعاوی حقوقی از ورود پرونده‌های زیادی به دستگاه قضایی جلوگیری کنند.

 رشیدی به کاهش کار ضابطان در الکترونیکی شدن پرونده‌ها اشاره کرد و افزود: با تشکیل پرونده به صورت الکترونیکی و ارسال به دادسرا می‌توان بدون دخالت مأمور و مشکلات پیش روی آن به صورت الکترونیک پرونده‌ها به کلانتری و مراکز انتظامی ارجاع داده شود.

وی بر تکریم ارباب رجوع در دستگاه قضایی تأکید کرد و گفت: با اضافه شدن ۲۷ دفتر خدمات الکترونیک قضائی در استان تا پایان سال جاری گام‌های مؤثری در جهت تسهیل کار مراجعان صورت گرفته است.

استان کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، دارای ۱۰ شهرستان، ۳۰ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۹۷ روستا است.

۷۳۵۵ / ۳۰۳۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.