مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان روز شنبه در آیین افتتاح این تعاونی‌ها گفت: این چهار تعاونی‌ با سرمایه گذاری ۷۰ میلیارد و ۳۸۷ ریال و ۲ هزارو ۳۷۵ عضو ایجاد شد.

برهان صلواتی با اشاره به اینکه این تعاونی ها ۱۷ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند و بقیه اعتبارات آنها آورده اعضا است اظهار داشت: این شرکت‌ها ۱۲۲ نفر اشتغالزایی داشته که برای ۴۸ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: تعاونی ۴۲۵۰ طلوع طب گوهر حقیقت یکی از این تعاونی ها است که در راستای تولید عرقیات گیاهی فعالیت می کند و توانسته ۴۴ نفر را به صورت مستقیم و غیر مستقیم صاحب شغل کند.

صلواتی با بیان اینکه تعاونی ۴۳۳۳۱ فرش دستباف، تابلو فرش و گلیم هزار هلمه کورد باف از دیگر تعاونی ها است که امروز به بهره برداری می رسد افزود: این تعاونی در راستای تولید انواع فرش دستباف، تابلو فرش و گلیم فعالیت می کند که برای ۶۴ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد کرده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان اضافه کرد: شرکت تعاونی ۴۳۴۰ افروزه سرام پگاه که در زمینه تولید انواع محصولات سفال، سرامیک و کاشی سنتی فعالیت می کند توانسته برای ۶ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد کند.

وی با بیان اینکه شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان قروه نیز دیگر تعاونی است که امروز افتتاح شد افزود: این تعاونی برای هشت نفر اشتغال ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون در استان یک هزارو ۸۲۰ تعاونی وجود دارد گفت: ۲۵۰ هزار نفر عضو این تعاونی ها هستند که ۱۶ هزارو ۵۰۰ نفر اشتغالزایی داشتند.

طبق اصل۴۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی برای کسب توفیق در کلیه مسائل اقتصادی و فرهنگی بخش تعاونی مطرح و شرح و تفصیل آن در ۱۳ شهریور ۱۳۷۰، به تصویب مجلس رسید.

در همین راستا در تقویم جمهوری اسلامی همه ساله دومین هفته شهریور به عنوان هفته تعاون نامگذاری شده است.

۷۳۴۹ / ۳۰۳۴ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.