جمشید تقی‌زاده عصر دوشنبه در آیین تجلیل از قهرمان فراملی استان کردستان در سال ۱۳۹۷ اظهار داشت: مقدمات و زمینه درخشش ورزش و ورزشکاران استان کردستان در رقابت های المپیک ۲۰۲۴ از هم اکنون در حال شکل گیری است.

به گفته وی، با توجه به برنامه های در حال اجرا و تلاش فعلی ورزشکاران انتظار می رود نام ورزش و ورزشکاران کردستانی در میان تیم های اعزامی به المپیک ۲۰۲۴ بیشتر شنیده شده و جایگاه خود را پیدا کند.

وی با بیان اینکه هم اکنون پایه‌های ورزش های المپیکی در کردستان در حال شکل‌گیری است ،  افزود: مقدمات حمایت از ورزشکاران در دوره های آینده المپیک نیز از جمله سربازی،  استخدام و بیمه در حال بررسی است و به محض اتمام به مجلس شورای اسلامی برای تصویب ارسال می شود.

تقی زاده اضافه کرد: امروز انسجام اراده و کسب سکوهای جهانی شعاری است که همه باور به رسیدن به آن را دارند در این راستا ورزش قهرمانی ایران در مسیر توسعه ماندگار قرار گرفته است.

وی گفت: نمونه این توسعه جوانان والیبال و نونهال در این رشته هستند که مدعیان بزرگی را پشت سر گذاشته و تکواندو،  هاکی و جودو و ورزش کارگری نیز در دیدارهای بین المللی و جهانی خوش درخشیده و هر کدام نقش تاریخی را در ورزش ایران ایفا کرده اند.

وی در خصوص مشکلات اسپانسر ورزش در کردستان گفت: این استان برخی مشکلاتی را در این بخش دارد و سعی داریم با همکاری مسئولان استان از جمله استاندار تصمیماتی برای حمایت از ورزش کردستان بگیریم.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان نیز در این جلسه گفت: مشکلی از نظر استعداد نداریم و تنها چالش ما نبود  اسپانسر مالی و حمایت بخش خصوصی از تیم ها و ورزشکاران است.

حامد جولایی افزود: دولت با وجود محدودیت‌های قانونی مجبور به حمایت از برخی هیات ها شده تا بتواند ورزش در این استان را فعال نگه دارد ولی امیدواریم ورزش این استان با توجه به استعدادهای آن بیشتر از این میزان مورد توجه قرار گیرد و نیازهای مالی هیات ها تامین شود.

وی اضافه کرد: در سال ۹۷ بیش از ۸۰۰ ورزشکار کردستانی در مسابقات مختلف کشوری، ملی و بین المللی مقام کسب کردند که از این نظر در میان ۱۰ استان برتر مقام آوران ورزشی کشور قرار داریم.

در این آیین ۳۰ ورزشکار مقام آور سطوح و رشته  های  مختلف بین المللی این استان تجلیل شدند.

۴۸ هیات ورزشی استانی و ۳۶۴ هیات شهرستانی در کردستان فعال است و ۶۲ هزار ورزشکار سازمان یافته در رشته  های مختلف ورزشی مشغول فعالیت هستند.

۳۰۳۴/۹۱۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.