رئیس دانشگاه جامع علمی، کاربردی کردستان روز دوشنبه در نشست خبری اظهار داشت: تمام فارغ التحصیلان مراکز تحت پوشش در استان می تواند در این کمپ شرکت کنند.

جواد تیموری با بیان اینکه خوشه های شغلی از ترم مهر امسال در مراکز کشور راه اندازی می شود، افزود: در همین زمینه یک سری رشته شغل تعریف شده و ماموریت هر مرکز برای پذیرش دانشجو مشخص شده است.

وی از برگزاری آزمون های متمرکز در ۶ استان کشور به صورت پایلوت در ۶ درس برای شنجش کیفیت آموزش یادآور شد: از ترم آینده برای ۲۰ عنوان درس در تمام کشور این آزمون برگزار می شود تا محتوای یکسانی برای تدریس و امتحانات به صورت متمرکز تعریف شود.

تیموری از افزایش ۱۰ درصدی شهریه مراکز علمی – کاربردی خبر داد و اضافه کرد: به منظور کمک به دانشجویان، پنج میلیون ریال تسهیلات برای این افراد در نظر گرفته شده و دانشجویان غیرشاغل هم می توانند از کارت رفاهی برخوردار شوند.

رئیس دانشگاه جامع علمی – کاربردی کردستان با بیان اینکه استارت آپ گیاهان دارویی در اواخر پاییز در استان برگزار می شود، گفت: پنجمین نمایشگاه اشتغال و کارآفرینی هم در همین زمان برپا می شود.

تیموری به راه اندازی چهار مرکز نوآوری در استان اشاره کرد و افزود: مرکز سنگ های ساختمانی در قروه، اتوماسیون اداری در مرکز جهاد دانشگاهی، گیاهان دارویی در مریوان و حلوا سوهانی در بیجار بنا به نیاز جامعه راه اندازی شده است.

وی از انتشار دفترچه پذیرش دانشجو در مراکز علمی – کاربردی از امروز بر روی سایت سازمان سنجش خبر داد و اظهار داشت: مراکز علمی – کابردری کردستان در ۱۰۰ رشته کدمحل در ۲ مقطع کاردانی و کارشناسی دانشجو می پذیرند که نسبت دانشجوی کاردانی به کارشناسی ۶۱ به ۳۹ است.

رئیس دانشگاه جامع علمی – کاربردی کردستان به فعالیت ۱۱ مرکز علمی و کاربردی در استان اشاره کرد و یادآور شد: ۲ رشته گیاهان دارویی در مرکز مریوان و صنایع شیمیایی رنگرزی در مرکز جهاد دانشگاهی امسال دانشجو پذیرش می کنند.

وی افزود: پیشتر ۲۲ مرکز در استان فعال بود که به دلیل برخی مشکلات نظارتی و نیز مصوبه شورای عالی اداری تا پایان شهریور برخی دیگر از آنها هم منحل می شود.

تیموری با بیان اینکه سیاست انحلال در برنامه مرکز عملی – کاربردی نیست، تاکید کرد: شرکت‌هایی که محیط مناسب برای آموزش دانشجوی مهارتی داشته باشند، می توانند درخواست راه اندازی مرکز کنند.

وی به مشکلات مرکز بازرگانی استان اشاره کرد و گفت: این مرکز در اقدامی غیرمجاز به شخص حقیقی واگذار شده بود که موجب شکایت مدرسان شد و ما نیز ضمن تعطیلی این مرکز از شکایت مدرسان حمایت کردیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی – کاربردی کردستان، به روند ثابت تعداد دانشجویان علمی – کابردی استان در ۲ سال اخیر اشاره کرد و یادآور شد: میانگین سنی دانشجویان نیز قبلا بالا بود اما از مهر ماه گذشته این میانگین کاهش یافته است.

تیموری مرکز فرهنگ و هنر کردذستان را از ۱۰ مرکز برتر کشور برشمرد و اضافه کرد: ۲ مرکز دهگلان و امام حسین (ع) در سطح چهارم رده بندی هستند که در صورت بهبود نیافتن کیفیت، منحل می شوند.

۹۹۳۷/۹۱۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.