نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: رسانه ها باید وحدت آفرین باشند و منافع ملی را هم در نظر بگیرند.

به گزارش ایسنا، منطقه کردستان، آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی، روز پنج شنبه در آیین گرامیداشت روز خبرنگار اظهار کرد: حرکت انسان‌‌ها در جبهه حق و مسیر خداوند مهمترین مسئله و به مثابه جهاد فی سبیل الله است.

وی افزود: عزت و افتخار از آن خداوند است و به هرکس که بخواهد آن را اعطا می‌کند.

نماینده ولی فقیه در کردستان عنوان کرد: فرهنگ، امنیت، اقتصاد و رسانه از امور مهم هستند که فرهنگ در ابتدای امر بر مسایل دیگر بسیار تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: هر روز ما در صحنه جهاد قرار داریم و بعد از پیروزی انقلاب تاکنون مبارزه با مزدوران ادامه دارد.

آیت الله شاهرودی تصریح کرد: جهاد فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و ... امروز در حال جریان است و مشاغل مختلف هرکدام رسالت خطیری را در این زمینه برعهده دارند.

وی در ادامه سخنان خود به رسالت خطیر خبرنگاری اشاره و تصریح کرد: خبرنگاران در دوران جنگ در صحنه‌های خطر حضور داشتند و زیر آتش پرحجم دشمن صحنه‌های رشادت رزمندگان را ماندگار کردند در صورتی که امکانات آنها بسیار ابتدایی بود.

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه رسانه در خط مقدم مبارزه با دشمن قرار دارد، افزود: هم اکنون در جنگ قرار داریم و مشکلات اقتصادی و تحریم ها مصداق بارز این جنگ است.

وی خطاب به خبرنگارات گفت: شما باید کاری کنید که مشکلاتی که استکبار برای ما به وجود آورده به خودشان بازگردد.

آیت الله شاهرودی همچنین تاکید کرد: با قلم و بیانی که دارید مشکلات را حل کنید، وحدت آفرین باشید و منافع ملی را هم در نظر بگیرید.

نماینده ولی فقیه در کردستان خاطرنشان کرد: صداقت و توکل و اخلاص در کار خبرنگاری لازم است و رسانه باید از قدرتش در مسیر خدا و حل مشکلات استفاده کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان نیز در این مراسم، اظهار کرد: اصحاب رسانه علیرغم مشقت، ناهمواری و کاستی‌هایی که در حوزه رسانه وجود دارد در این حوزه فعالیت می کنند و بدون هیچ تعارفی شرمنده اصحاب رسانه هستیم چون توان ما جوابگوی نیاز رسانه‌ها نیست.

جلال قلعه شاخانی افزود: با وجود همه طیف‌های فکری و نگرش‌های سیاسی که در رسانه‌ وجود دارد برای ما تغییر نگرشی و فکری غنیمت است.

وی در ادامه عنوان کرد: اصحاب رسانه در راستای پوشش اخبار کنگره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان، بیش از چهار هزار خبر، گزارش، یادداشت، گزارش تصویری و ... منتشر کردند که قدردان زحمات آنها هستیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: افزایش اعتماد عمومی، ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی و تقویت روحیه امیدبخشی از جمله مسایل مهمی است که باید مورد توجه اصحاب رسانه قرار گیرد.

در ادامه این مراسم، منصور اولی، کلثوم مومنی و هژیر الله مرادی از خبرنگاران استان به بیان مسایل و مشکلات صنف خبرنگاران پرداختند.

 



انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.