مدیر کل بیمه سلامت استان کردستان، گفت: در مرحله نهایی  نخستین رویداد هم اندیشی در عرصه بیمه سلامت  2 ایده از استان کردستان انتخاب شده است.

به گزارش ایسنا منطقه کردستان، انور اسماعیلی امروز(16مرداد) در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه، با اشاره به نخستین رویداد هم اندیشی در عرصه بیمه سلامت، اظهار کرد: این رویداد حدود هشت ماه گذشته در حوزه آی تی برگزار شد که در کل کشور 500 ایده به سازمان بیمه سلامت رسید و از این تعداد، شش ایده از استان کردستان بود.

وی با اشاره به اینکه در مرحله اول 36 ایده انتخاب شده بود که از این تعداد سه ایده مختص به کردستان بوده است، ادامه داد: در مرحله نهایی 2 ایده از کردستان انتخاب شده است.

مدیر کل بیمه سلامت استان کردستان، محورهای رویداد را متمرکز در شش محور اصلی دانست و گفت: این محورها آموزش، پیشگیری و ارتقای سلامت، پوشش بیمه‌ای، قوانین و مقررات و فرآیندها، کاربرد فناوری اطلاعات در نظام بیمه سلامت، مدیریت منابع، مصارف و سرمایه انسانی و نظارت بر خدمات بیمه سلامت بوده که ذیل هر یک از این عناوین مسائل جانبی نیز طراحی شده است.

اسماعیلی در بخشی دیگر از سخنان خود، با اشاره به پرداخت مطالبات بخش خصوصی، تصریح کرد: تمام مطالبات داروخانه ها، بیمارستان‌ و مراکز دولتی وابسته به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر استان به صورت قطعی پرداخت شده است.

وی بیان کرد: 43 هزار دفترچه برای مددجویان کمیته امداد صادر شده و افرادی که هنوز موفق به دریافت دفترچه نشده‌اند می‌توانند از دفاتر پیشخوان، دفترچه بیمه‌ خود را دریافت کنند.

مدیر کل بیمه سلامت استان کردستان، عنوان کرد: از ابتدای سال‌ جاری تاکنون 40 هزار نسخه الکترونیکی توسط پزشکان در سطح استان صادر شده و اداره کل بیمه سلامت هم بلافاصله در پایان هر ماه نسبت به پرداخت مطالبات بیمه‌های طرف قرارداد خود اقدام کرده است.

اسماعیلی با اشاره به مزایای الکترونیکی شدن نسخه‌ها، ذکر کرد: با اجرای نسخه‌نویسی الکترونیکی و تعیین چارچوب‌ها ویزیت پزشکان کنترل و نظارت شده و تخلفات پزشکی کاهش می‌یابد.

وی اخاطرنشان کرد: اگر فردی در مراکز دولتی بدون دفترچه حضور پیدا کند با ثبت کد ملی در سامانه به راحتی می‌تواند ویزیت شود و احتمال سوءاستفاده، تخلف و اشتباه در روش الکترونیکی بسیار کم است.

 



انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.