محمد رسول شیخی‌زاده روز سه‌شنبه و در آستانه فرا رسیدن روز خبرنگار در نشست خبری اظهار داشت: رسانه‌ها نقش تأثیرگذاری در افزایش اعتماد عمومی جامعه به کمیته امداد و افزایش مشارکت‌های مردم در کمک به محرومان جامعه دارند.

وی افزود: امروز هر اتفاق مثبتی که در حوزه کمک به محرومان و نیازمندان در کمیته امداد به عنوان یک نهاد حامی محرومان می افتد بواسطه اطلاع‌رسانی و شفاف سازی است که توسط رسانه‌ها در جامعه انجام می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان یادآور شد: ما به عنوان مسئولان کمیته امداد فقط یک ابزار و وسیله هستیم که در نتیجه اعتمادی که اصحاب رسانه در جامعه ایجاد کرده‌اند، کمک‌ها را به دست محرومان و نیازمندان می رسانیم.

هشت درصد جمعیت کردستان زیر پوشش خدمات امداد

وی اظهار داشت: در حال حاضر ۱۳۴ هزار و ۶۵۵ نفر از جمعیت استان در قالب ۶۷ هزار و ۶۱۳ خانوار زیرپوشش خدمات کمیته امداد امام (ره) هستند که این تعداد از نظر خانوار ۱  ۱ ۱۴.۴ درصد و از نظر نفر ۸.۴ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

شیخی زاده افزود: افراد زیرپوشش کمیته امداد شامل سه گروه مددجویان معیشت بگیر عادی، مددجویان چند خدمتی و افرادی که بواسطه قانون تبصره ۱۴ زیر پوشش قرار گرفته‌اند.

وی یادآور شد: مددجویان قانون تبصره ۱۴ افرادی هستند که در نتیجه وضعیت اقتصادی حاکم بر جامعه دچار تنگدستی شده و به طور موقت زیر پوشش خدمات حمایتی این نهاد قرار گرفته‌اند.

پرداخت ۵۳۰ میلیارد ریال کمک معیشت به مددجویان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان گفت: در چهار ماهه نخست امسال ۵۳۰ میلیارد ریال اعتبار کمک معیشت و ۸۵۳ فقره کمک هزینه ازدواج به ارزش ۱۷ میلیارد ریال به مددجویان زیرپوشش این نهاد پرداخت شده است.

شیخی‌زاده پرداخت یک هزار و ۴۰۰ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه کارگشایی به ارزش ۷۰ میلیارد ریال به مددجویان، پرداخت یک هزار و ۵۰۰ مورد کمک  هزینه تحصیلی به ارزش ۹ میلیارد ریال به طلاب، دانش آموزان  و دانشجویان را از دیگر کمک‌های این نهاد در سال جاری اعلام کرد.

۷۳۴۸/۹۱۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.