به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، حسین فیروزی عصر یکشنبه در جلسه کمیسیون هماهنگی بانک های استان با اذعان به کوچک بودن اقتصاد کردستان، آن را با نیازهای استان نامتناسب دانست و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب به تمام ارکان کشور توصیه کردند که توازن منطقه ای را مبنای کار خود قرار دهند و برنامه ششم توسعه نیز بر همین اساس نوشته شود.
وی افزود: برای رسیدن به اهداف توسعه متوازن علاوه بر اسناد بالا دستی و قوانین و مقررات مطلوب، قاطعیت، جسارت و انگیزه بالای مدیران و مجریان در سطوح عملیاتی ضرورت دارد.
فیروزی ضمن گله مندی از عملکرد بعضی از بانک ها به دلیل کاهش نسبت مصارف به منابع، از مدیران این بانک ها خواست برای ایجاد بیشتر توسعه متوازن در عملکرد خود تجدیدنظر کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان اضافه کرد: با توجه به ظرفیت های بالقوه استان و نیاز فعالان اقتصادی و کارآفرینان به تسهیلات بانکی لازم است بانک ها طرح های دارای توجیه اقتصادی را با جدیت تمام مورد حمایت قرار دهند.
فیروزی اضافه کرد: مدیران بانک های خصوصی و دولتی استان در راستای حمایت از اقتصاد و بهره وری سپرده های مردم استان، مدیران ارشد بانک های خود را برای مشارکت بیشتر در طرح های سرمایه گذاری کردستان مجاب کنند.
وی افزود: سعی می شود به صورت جدی منابع بانکی کردستان برای استان خرج شود و برای تحقق این مهم در جای جای برنامه ششم بر توازن منطقه ای تاکید شده که باید به آن جان ببخشیم و بانک ها باید در تلاش باشند اگر نمی توانند منابع کشور را به استان وارد کنند نباید منابع مردم را نیز از آن خارج کنند.
مدیران بانک ها هم در این نشست به تشریح مشکلات خود پرداختند و اکثر آنان نظارت های بیش از حد دستگاه های نظارتی را مانعی بر سر راه ریسک پذیری خود دانستند که معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان در این رابطه گفت: برای توسعه استان، بانک ها و دستگاه های اجرایی و نظارتی باید در کنار هم تلاش کنند و فراموش نکنیم که نظارت بیش از حد، جسارت و توان کار را از کارشناسان می گیرد.
6108 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.