مصطفی فرامرزی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مجموع ماموریت های انجام شده در سال جاری 22 هزار و 52 ماموریت شهری و 9 هزار و 546ماموریت نیز جاده ای بوده است.
وی با بیان اینکه هشت هزار و 395 نیز ماموریت های تصادف رانندگی بوده است، افزود: از این تعداد چهار هزار و 122 مورد در زمینه تصادفات شهری و چهار هزار و 273 مورد نیز تصادفات جاده ای بوده است.
مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان تاکید کرد: در حال حاضر مرکز فوریت های علوم پزشکی کردستان به 29 دستگاه آمبولانس پیشرفته و استاندارد مجهز است که پنج دستگاه در سال جاری به این مرکز تحویل شد.
وی همچنین با اشاره به اینکه در حال حاضر 57 پایگاه فوریت های پزشکی در سطح استان فعالیت می کنند، یادآور شد: از این تعداد پایگاه یک مورد هوایی، 2 مورد موتوری، 34 پایگاه جاده ای و 20 پایگاه نیز شهری است.
فرامرزی به فاصله استقرار پایگاه ها نیز اشاره کرد و گفت: در جاده های استان در هر 25 تا 30 کیلومتر یک پایگاه دایر شده و در مناطق شهری نیز براساس جمعیت پایگاه ایجاد می شود که استاندارد آن در استان کردستان رعایت شده است.
وی با بیان اینکه استاندارد زمان حضور بر بالین مصدومان و بیماران در مناطق شهری هشت دقیقه و در جاده ها 15 دقیقه است، اضافه کرد: این میانگین در استان کردستان امسال در مناطق شهری 6 دقیقه و 25 ثانیه و در جاده ها نیز 9 دقیقه و 43 ثانیه بوده است.
فوریت های پزشکی استان کردستان دارای 83 دستگاه آمبولانس است که 19 دستگاه از آنها با جدیدترین تجهیزات پزشکی دنیا از کشور آلمان خریداری شده است، همچنین 2 دستگاه موتورلانس و یک موتور چهار چرخ با قابلیت حمل مصدوم نیز در اختیار این مرکز است.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.