سعدی نقشبندی روز شنبه در حاشیه بازدید از طرح های بازخیزداری و کنترل و پخش سیلاب این شهرستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اجرای پروژهای آبخیزداری بویژه در زمینه ایجاد آب بند و پخش سیلاب، از اولویت های منابع طبیعی کردستان است.
وی اعتبار هزینه شده برای پروژه پخش سیلاب در روستای میهم را 850 میلیون تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی عنوان کرد و افزود: امسال 200 میلیون دلار برای اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان داری کشور اختصاص یافته که سهم قروه از این میزان یک میلیارد و 900 میلیون تومان است.
نقشبندی تاکید کرد: پروژه پخش سیلاب روستای میهم حدود 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش بینی می شود تا پایان خرداد ماه سال آینده به اتمام برسد.
فرماندار قروه هم با بیان اینکه بخش کشاورزی بیشترین سهم از میزان اشتغال در این شهرستان را دارد، گفت: اولویت اول و مهمترین دغدغه ما بحث تامین آب در بخش های شرب، کشاورزی و صنعت است.
موحد امان الهی افزود: در سال جاری برای مطالعات این پروژه اعتبارات خوبی اختصاص یافته و شاهد پیشرفت خوبی در این زمینه هستیم اما لازم است در سال آینده اعتبارت برای اینگونه پروژه ها افزایش یابد.
وی ابزار امیدواری کرد با توجه به اعتبارات استانی، دغدغه اصلی تأمین آب کشاورزی نسبت به سنوات قبل کمتر شده و رفع شود.
کاهش خسارت سیل افزایش میزان آب های زیر زمینی جلوگیری از پایین رفتن سطح آب های زیر زمینی و پیشگیری از نفوذ آب های شور به سفره های آب زیر زمینی از اهداف تغذیه مصنوعی و پخش سیلاب است.
9937
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.