حسین جعفری در حاشیه راه اندازی این خانه سلامت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این خانه با هدف توانمند سازی مردم در ارتقای سلامت خود و گروه­های مخاطب، با همکاری شبکه بهداشت و درمان، گروه های مردم نهاد و رسانه های مجازی و حقیقی راه اندازی شده است.
وی اضافه کرد: خانه مشارکت مردم در سلامت به دعوت و تشکیل جلسه با نهادهای مردمی، فعالان عرصه رسانه و گروه های مختلف اجتماعی در دبیرخانه شبکه بهداشت و درمان شهرستان تشکیل و فعالیت خود را ابتدا در سطح شهر بیجار آغاز و پس از جمع بندی عملکردها و ظرفیت ها نسبت به فعالیت در تمام نقاط شهرستان اقدام می کند.
جعفری افزود: خانه های مشارکت با هدف تسهیل دستیابی به اهداف برنامه جامع سلامت، توانمند سازی مردم در ارتقای سلامت خود و محیط، استقرار نظامی برای دسترسی آسان به گروه های مردمی بویژه گروه های آسیب پذیر و مشارکت آنان در تدوین، اجرا و پایش و ارزشیابی طرح های ارتقای سلامت تشکیل می شوند.
او یادآور شد: تنظیم برنامه های راهبردی و سالانه مشارکت گروه های مردمی و تامین منابع مالی آن از طریق مشارکت خیرین، تقسیم کار بین شبکه ها بر پایه برنامه های راهبردی و سالانه از طریق نماینده عضو شورا، ایفای نقش صدای شبکه مورد نظر با استفاده از ابزار تحقیقاتی و دریافت اخبار پیشرفت سلامت و انعکاس آن به اعضای شبکه را از جمله وظایف این خانه است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان بیجار اضافه کرد: خانه مشارکت همچنین در ارائه پیشنهادات خلاق و نو آورانه برای ارتقای سلامت مردم، تصویب برنامه های مشارکت مردمی و توانمند سازی محلی مردم، ارائه تجربیات موفق استانی در مشارکت مردم توسط نمایندگان شبکه از طریق همایش های فصلی و پایش برنامه های سلامت نقش مهمی دارند.
وی مشارکت مردم در سلامت افزایش مقبولیت و بومی شدن برنامه های سلامت، افزایش توانمندی، دسترسی و پوشش خدمات برای مردم را از مهمترین دلایل برای لزوم مشارکت مردم در سلامت اعلام کرد و گفت: مشارکت مردم، نیازهای واقعی سلامت را به نیازهای درک شده متخصصان نزدیک کرده و دسترسی به منابع را افزایش می دهد.
شهرستان بیجار با 89 هزار و 162 نفر جمعیت در 142 کیلومتری شمال شرق سنندج قرار دارد.
9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.