محمد سعید مهربانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه اعتبارات این اداره جوابگوی نیازها نیست، افزود: از 28 دستگاه ماشین آلات موجود 20 دستگاه کاربری برف روبی در زمستان دارند که بیشتر آنها نیازمند تعمیر و تجهیز هستند.
وی با بیان اینکه تعمیر و تجهیز این وسایل برای آماده شدن جهت خدمات رسانی در فصل زمستان باید زودتر انجام شود، افزود: برای سرویس دهی مناسب در جاده های طی فصل زمستان علاوه بر خودروهای برف روب خود به 13 دستگاه دیگر نیاز داریم که بیشتر از امکانات دیگر سدتگاه های اجرایی با پرداخت هزینه استفاده می کنیم.
مهربانی با بیان اینکه بابت هزینه برفروبی راه های شهرستان در زمستان گذشته به برخی دستگاه های اجرایی بدهکار هستیم، تاکید کرد: برای عقد قرارداد جدید با پیمانکاران یک میلیارد و 800 میلیون اعتبار نیاز داریم.
وی گفت: امیدواریم با حمایت مسئولان شهرستان اعتبار لازم در اختیارمان قرار گیرد تا برای عبور از فصل زمستان و خدمات رسانی مشکلی نداشته باشیم.
مهربانی با اشاره به طرح مشکلات خود با فرماندار کامیاران و مدیرکل راهداری کردستان اضافه کرد: با این وضعیت تخصیص اعتبارات امکان برفروبی راه های ارتباطی این شهرستان در زمستان پیش رو بسیار سخت می شود.
رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای کامیاران با اشاره به اینکه از چهار دستگاه گریدر راهداری فقط یک دستگاه آماده کار است، یادآور شد: 500 تن نمک و 700 تن ماسه در انبارهای راهداری موجود است ضمن اینکه اقدامات لازم برای تامین 500 تن نمک و 500 تن ماسه دیگر نیز انجام شده است.
وی با بیان اینکه در سال جاری بیش از 10 میلیارد ریال اعتبار برای خدمات رسانی بدون مشکل در فصل زمستان نیاز داریم، افزود: اگر از محل اعتبارات تملک دارایی که 13 میلیارد ریال در نظر گرفته شده فقط 5 میلیارد ریال تخصیص یابد می توان زمستان را با کمترین مشکلات پشت سر گذاشت.
مهربانی اعتبارات امسال ماده 180 برای این اداره را 15 میلیارد و 400 میلیون ریال اعلام کرد و اظهار داشت: از آنجا که تخصیص این اعتبارات به صورت اوراق است تمام آن را برای پیمانکاران در حوزه آسفالت بخش های مختلف در نظر گرفته ایم.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته از ماده 180 و تملک دارایی 26 میلیارد و 300 میلیون ریال برای این اداره در نظر گرفته شد، تاکید کرد: از 11 میلیارد ریال ماده 180 فقط 3 میلیارد و 190 میلیون ریال و از 15 میلیارد تملک دارایی هشت میلیارد و 890 میلیون ریال تخصیص داده شد.
مهربانی، کامیاران را با 170 کیلومتر راه فرعی، اصلی و چهار خطه پر ترددترین راه های ارتباطی استان کردستان معرفی کرد و یادآور شد: ارزش این میزان راه 510 میلیارد تومان است که براساس استانداردهای جهانی هر سال برای نگهداری و تعمیرات آن بیش از 20 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
وی در خصوص اقدامات هشت ماه گذشته راهداری این شهرستان گفت: 130 کیلومتر عملیات شانه سازی راه های اصلی و فرعی روستایی، رگلاژ 95 کیلومتر راه 40 روستا، 19 کلیومتر عملیات فوک سیل روستاهای بخش مرکزی و لک گیری با 150 تُن آسفالت سرد بخشی از این اقدامات است.
مهربانی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین اقدامات برداشت تمام نقاط پرتگاهی محورهای اصلی و فرعی بود، افزود: آزاد سازی 39 کیلومتری حریم راه در جاده های کامیاران - سنندج، کامیاران - سروآباد و کامیاران - روانسر، ایجاد یک هزار متر دیوار خاکی در نواحی پرتگاهی با صرفه جویی 500 میلیون ریالی و تعریض مسیر و جابجایی گاردریل به طول 2 هزار و 500 متر از دیگر اقدامات راهداری است.
رئیس اداره راهداری کامیاران به نصب 572 شاخه گاردریل در قسمت های تعریض شده راه های شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: خط کشی راه های اصلی و فرعی و ایمن سازی جاده ها، نصب 973 مورد علائم هشدار دهنده و نصب چهار دوربین ثبت تخلف اقداماتی دیگری است که امسال با بیش از 10 میلیارد و 900 میلیون ریال اعتبار انجام شده است.
وی در خصوص اقدامات حوزه حمل و نقل نیز گفت: بازدید از عملکرد مدیران فنی شرکت های مسافربری به صورت هفتگی، گشت و کنترل بارنامه و محموله ترافیکی خودروهای حمل بار، بازدید از پایانه های مسافربری و بازدید از شرکت های باربری از جمله اقدامات مهم این حوزه است.
به گزارش ایرنا، شهرستان کامیاران با 170 کیلومتر راه اصلی و فرعی و 420 کیلومتر راه روستای که 175 کیلومتر آن آسفالته است در 65 کیلومتری جنوب سنندج واقع شده است.
7349/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.