مدیرکل زندان‌های کردستان توجه به توسعه فعالیت ها و برنامه های بهداشتی و درمانی زندانیان را از حقوق شهروندی آنان دانست و گفت: زندانیان به عنوان عضوی از یک جامعه، نیازمند آموزش، ورزش، بهداشت، درمان و ... هستند.

به گزارش ایلنا، اسحاق ابراهیمی، توجه به بهداشت و درمان را یکی از ضرورت‌های مهم در مراکز اصلاحی و تربیتی دانست و در این باره گفت: خوشبختانه در تمامی زندان‌های استان واحد بهداری و بهداشت و درمان فعال است  وخدمات بهداشتی و درمانی متنوع نیز به مددجویان ارائه می‌شود.

ابراهیمی اضافه کرد: در این راستا 10 پزشک عمومی،12 پزشک متخصص، 38 پرستار و 6 کارشناس بهداشت مشغول  ارائه خدمات درمانی به مددجویان زندان‌های استان هستند تا در صورت نیازِ مددجویان به هرگونه خدمات پزشکی و درمانی، خدماتی از این دست  توسط کادر پزشکی و پیراپزشکی مستقر در زندان به مددجویان ارائه شود تا درصورتی‌که به تشخیص پزشک زندان ادامه روند درمان نیازمند تجهیزات و امکانات بیشتری باشد، سریعا و پس از دریافت مجوزهای قضائی ادامه روند درمان در بیمارستان ها و مراکز درمانی خارج از زندان صورت می پذیرد.

 وی توجه به امر پیشگیری از بروز بیماری‌ها را ضروری دانست و گفت: در 6 ماهه اول سال جاری بیش از 160  مورد مشاوره با موضوع پیشگیری از جمله پیشگیری از اعتیاد، بیماری‌های رفتاری و ... به مددجویان و خانواده‌های آنان با آموزش‌های مستمر به کارکنان و زندانیان و بالا بردن سطح دانش و مهارت آنها از شیوع و اپیدمی بیماری‌ها صورت گرفته است.

ابراهیمی یکی از مهم‌ترین دستاوردهای  حوزه بهداشت و درمان در زندان‌های استان را کنترل و درمان هپاتیت C دانست و در این باره گفت: در راستای پیشگیری و کنترل بیماری‌های رفتاری و با توجه به ورود داروی‌های درمان هپاتیت C به کشور ، از سال 1395 تست های اولی تشخیص هپاتیت C از زندانیان شناسایی شده صورت گرفت.

وی افزود: با توجه به هزینه های بسیار بالای ادامه اجرای طرح، پس از رایزنی با شبکه هپاتیت ایران و تعامل بسیار خوب این مرکز و تایید نهایی بیماری، با تعامل بسیار خوب بیمه سلامت ایرانیان و شرکت داروسازی سبحان، داروی بیماران تهیه و با نظارت کامل تیم درمانی طی مدت زمان 84 روز در اختیار مبتلایان به هپاتیت C قرار گرفته است.

مدیرکل زندانهای کردستان در پایان سخنان خود اظهار کرد: با توجه به اینکه در سطح کشور تنها زندان‌های استان موفق به اجرای طرح شناسایی و درمان بیماران مبتلا به هپاتیت C شده‌اند لذا امیدواریم مسئولان و دست‌اندرکاران حوزه درمان در استان، ما را در ادامه اجرای این طرح که سلامت اجتماعی را به دنبال خواهد داشت یاری دهند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.