پرویز فلاحی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیمه شدگان شامل کارمندی هفت هزار و 500 نفر، همگانی 56 هزار نفر، ایرانیان یک هزار و 500 نفر، سایر اقشار شش هزار و 500 نفر، روستاییان 47 هزار و 500 نفر است.
وی افزود: رفع همپوشانی در بین سازمان های بیمه گر پایه یکی از برنامه های مهم بیمه سلامت است که تلاش می شود هر فرد تنها از یک بیمه استفاده کند که به این منظور وزارت بهداشت و وزارت رفاه سامانه ای ایجاد و اطلاعات بیمه شدگان را بر اساس کد ملی در این سامانه ثبت می کنند.
فلاحی با بیان اینکه استحقاق سنجی زمینه ساز حذف دفترچه های کاغذی است، تاکید کرد: در صورتی که فردی بیش از یک نوع بیمه داشته باشد ضمن اطلاع، بیمه های فرد باطل و تنها یکی از بیمه فعال می شود.
وی یادآور شد: در بیمارستان ها و مراکز درمانی نیز سامانه استحقاق سنجی فعال شده و وضعیت بیمه افراد بررسی و همپوشانی بیمه شدگان رفع می شود که در بانه تاکنون 500 مورد رفع همپوشانی بیمه ایی انجام شده است.
فلاحی با اشاره به فعالیت 10 مرکز بهداشتی و درمانی روستایی در این شهرستان گفت: بیمه شدگان روستایی به این مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه و با ارائه دفترچه بیمه خدمات پزشکی و درمانی رایگان دریافت می کنند، در این مراکز پزشک عمومی، داروخانه و واحد مامایی مستقر است.
وی اضافه کرد: دفترچه بیمه سلامت همگانی برای شهرنشینانی که هیچگونه بیمه ای ندارند، رایگان صادر می شود و در مراکز دولتی از خدمات پزشکی و درمانی می توانند بهره مند شوند.
رئیس بیمه سلامت ایرانیان بانه افزود: برای 219 نفر از بیماران تالاسمی، ام اس، هموفیلی، دیالیزی و پیوند کلیه (بیماران خاص) در بانه به صورت رایگان صادر شده تا از خدمات پزشکی و درمانی رایگان بهره مند شوند.
وی یادآور شد: در شهرستان بانه فرایندهای بیمه گری به سه دفتر پیشخوان واگذار شده که ماهیانه شش هزار و 500 مورد عملیات بیمه گری شامل صدور، تعویض، تمدید و ابطال دفترچه انجام می دهند.
فلاحی با بیان اینکه هدف سازمان توانمند سازی مدیریت هزینه ها و فرهنگ سازی در زمینه بیمه سلامت است، اضافه کرد: یکی از مهمترین برنامه های بیمه سلامت در سال جاری توانمندی بیمه شدگان است که بحث توانمند سازی بر گیرندگان خدمت و مراکز طرف قرار تاثیر گذار است.
وی اظهار داشت: بیمه سلامت در شهرستان بانه علاوه بر بیمارستان های رازی و صلاح الدین ایوبی و درمانگاه ها با 29 مرکز خصوصی بهداشتی و درمانی قرارداد دارد که شامل سه پزشک عمومی، هشت پزشک متخصص، 11 داروخانه، 2 آزمایشگاه، سه فیزیوترافی و 2 درمانگاه است.
فلاحی یکی از مهمترین مشکلات را عدم آگاهی بیمه شدگان از نحوه استفاده دفترچه ها دانست و تاکید کرد: بسیاری از مردم از نحوه استفاده صحیح از دفترچه های درمانی آگاهی ندارد که باید با اطلاع رسانی نسبت به آگاهی سازی بیمه شدگان اقدام کنیم.
به گزارش ایرنا، در سال 91 با مصوبه نمایندگان مجلس شورای اسلامی با هدف تجمیع سازمان های بیمه گر سازمان بیمه سلامت تشکیل شده و پنج صندوق بیمه ای که شامل صندوق بیمه کارکنان ادارات دولتی، صندوق بیمه روستاییان که شامل روستاییان و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت، صندوق بیمه سلامت همگانی شامل شهرنشینان فاقد هر گونه بیمه، صندوق بیمه ایرانیان برای افراد ساکن شهر که حق بیمه دارند و سایر اقشار که شامل خانواده های شهدا، ایثارگران طلاب و مددجویان بهزیستی است.
مراکز بهداشتی و درمانی در روستاهای شوی، کوخان، سیاحومه، ابولحسن، عباس آباد، بوئین، کانی سور و مراکز بهداشتی شماره یک و 2 مستقر در شهرستان بانه هستند که به روستاییان خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می دهند.
شهرستان مرزی بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7496/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.