حجت الاسلام سید محمد سادات روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این موکب ها 25 مهر راه اندازی و تا 9 آبان خدمت رسانی می کنند.
وی افزود: محل راه اندازی این موکب ها در کربلای معلی و چهار شهرستان کردستان شامل بیجار، قروه، کامیاران و سنندج و همچنین قصرشیرین در استان کرمانشاه است.
سادات اضافه کرد: چهار باب از این موکب ها شامل فداییان ولایت استان کردستان، حضرت زینب (س) بیجار، باب الحوائج سریش آباد و دلدادگان ولایت دلبران شهرستان قروه در کربلای معلی راه اندازی می شوند که در آنها 300 خادم در خدمت عزاداران حسینی هستند.
معاون امور مذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان یادآور شد: در 12 موکب استان کردستان امکان پذیرایی روزانه 20 هزار و اسکان موقت 10 هزار زائر اندیشیده شده و عمده هزینه این موکب ها از محل نذورات و کمک های مردمی این استان تامین می شود.
وی همچنین از دریافت نذورات مردمی برای تامین کمک هزینه های موکب های این استان خبر داد و افزود: تاکنون نیز 500 نفر از اهالی مردم کردستان برای حضور در راهپیمایی اربعین حسین ثبت نام کرده اند.
حجت الاسلام سادات گفت: این استان در سه سال گذشته با برگزاری موکب های مختلف در خدمت عزاداران و زائرین شرکت کننده در همایش راهپیمایی اربعین حسینی بوده است.
به گزارش ایرنا، راهپیمایی اربعین، پیاده روی مسلمانان و آزادیخواهان کشورهای مختلف از نقاط مختلف کشور عراق به طرف کربلا به مناسبت اربعین حسینی است.
جمعیت حاضر در این راهپیمایی همه ساله میلیون‌ها نفر تخمین زده می‌شود به طوریکه تعداد زائران در سال 1392 حدود 15 میلیون، در سال 1393 حدود 20 میلیون نفر و در سال 1394 نیز حدود 27 میلیون نفر گزارش شده است.
زائران ایرانی مسیر 80 کیلومتری نجف مقدس تا کربلای معلی را برای پیاده‌روی انتخاب می‌کنند؛ این مسیر به تعداد یک هزار و 452 ستون برای راهپیمایان پیش بینی شده که فاصله بین هر ستون 50 متر است.
با متوسط پیاده روی هفت تا هشت ساعت در هر روز، مسیر نجف تا کربلا طی سه تا چهار روز طول می‌کشد.
کردستان با وسعتی معادل 28 هزار و 817 کیلومتر مربع در غرب ایران واقع شده و 227 کیلومتر با کشور عراق مرز دارد؛ این استان در مجموع یک میلیون و 603 هزار نفر جمعیت دارد که در 29 شهر و هزار و 703 روستا ساکن هستند.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.