بهمن پرورش غواصی که موفق به پیدا کردن جسد این پدر شد، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پیکر پسر این فرد همان روز توسط اهالی محل از سد بیرون کشیده شده بود اما جسد پدر پس از 30 ساعت تلاش و تجسس در میانه سد و در عمق 20 متری پیدا شد.
وی با بیان اینکه این دو نفر اهل روستای «عیسی در» بودند، اضافه کرد: پیدا کردن جسد با بهره گیری از نور در این عمق کارایی ندارد بنابراین من تنها با استفاده از حس لامسه به جستجو پرداخته و جسد فرد غرق شده را یافته و بیرون آوردم.
پرورش با اشاره به خطرات شنا در دریاچه سدها افزود: اگر خانواده ها به آمار کسانی که در این اماکن غرق شده اند از جمله قهرمانان شنای المپیک، جهان و قهرمانان رشته های ورزشی و ماهیگیران ماهر توجه کنند، هیچوقت به فرزندان خود اجازه نمی دهند در این اماکن شنا کنند.
این جانباز دفاع مقدس تاکید کرد: وسعت زیاد سدها و حجم بالای آب، شناگر را خسته و دچار اسپاسم عضله می کند که در نتیجه به غرق شدگی او می انجامد.
این غواص حرفه ای کشور با اشاره به اینکه تمام زندگی خود را وقف این کار کرده ام، گفت: طی 20 سال تجربه در هشت کشور، 22 استان و 106 شهر ایران به غواصی و یافتن پیکر غرق شدگان در آب پرداخته و در این مدت توانستم یک نفر را نیز زنده نجات دهم.
پرورش با بیان اینکه طی این 20 سال 600 شبانه روز در مناطق اهل سنت کشور خدمات رسانی کرده ام، اضافه کرد: خودم اهل تشییع هستم ولی بدلیل خدماتی که به اهل سنت داشته ام از سوی ماموستا قادری امام جمعه پاوه به عنوان منادی وحدت لقب گرفتم.
به گزارش ایرنا، رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج روز چهارشنبه گذشته از غرق شدن دو عضو یک خانواده ساکن روستای عیسی از توابع شهرستان سنندج در دریاچه سد وحدت خبر داده بود.
سهیل فضل وزیری گفت: غروب سه شنبه پدر و پسری ساکن این روستا اقدام به شنا در دریاچه سد وحدت کردند که به دلیل عدم آشنایی با فنون شنا هر دو غرق شدند.
6108/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.