به گزارش ایرنا، علی محمدی مقدم روز سه شنبه به مناسبت روز جنگلبان (9مردادماه) در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: دومین جشنواره بزرگداشت جنگلبانان کشور در چهار محور جنگلبان، همیار، همسر و فرزندان جنگلبانان با عنوان من و بابای جنگلبانم در تهران برگزار شد که در این جشنواره 'رحمت الله طاهری' از جنگل بانان استان و 'امیرحسین همتیان' فرزند شهید جنگلبان عزت الله همتیان در 2 بخش جنگلبان نمونه و من و بابای جنگلبانم برتر کشوری معرفی شدند.
وی کسب عناوین برتر توسط جنگلبانان استان برای 2 سال پیاپی در این جشنواره را از افتخارات منابع طبیعی و آبخیزداری عنوان کرد.
محمدی مقدم در ادامه با بیان کمبود نیروی جنگلبانی در چهارمحال و بختیاری یادآور شد: در حالی که استاندارد جهانی بر قرقبانی 2 هزار هکتار جنگل و مرتع توسط یک جنگلبان است، اما در استان این رقم 20 هزار هکتار به ازای هر قرقبان است.
وی مجموع جنگلبانان استان را 70 نفر عنوان کرد و افزود: به دلیل عدم برگزاری آزمون استخدامی برای نیروهای قرقبان از 25 سال گذشته و بازنشستگی نیروهای قدیمی، این اداره کل با کمبود نیرو مواجه است.
به گزارش ایرنا، یک میلیون و 400 هزار هکتار از مساحت چهارمحال و بختیاری را مراتع و جنگل ها تشکیل می دهد که این رقم حدود 86.5 درصد از وسعت این استان است.
8125/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.