سفر کردم به دنبال سر تو، سپر بودم برای دختر تو، چهل منزل کتک خوردم برادر، به جرم این که بودم خواهر تو.
به گزارش ایرنا، چهل روز است که حیرانم، چهل وادی را به طلب پیموده ام و هیچ نیافته ام جز عشق و محبت حسین در دلها. هنوز اسم حسین (ع) بر زبانم جاری نشده که بغضم می ترکد و در ابتدای زمزمه صبورترین مثنوی دنیا، قامت قلم به تعظیم خم می شود.
آشنای دیرینه زخم و عطش، مهربان سینه خونین و دست های بریده، بانوی غزل های تکرارنشدنی شهادت و شهامت! تمام آسمان و زمین امروز به تعزیت مظلومیت حسین و یارانش آمده اند.
چهل روز است که چشمه ها نمی جوشند، می گریند، چهل فصل است که نخل های سربلند نینوا سردرگریبان به ایستادگی ات غبطه می خورند. اما دیگر کسی نیست که معنای عظیم صبر و مفهوم بلیغ آزادگی تو را بفهمد.
دنیا با دست خودش استقامت مجسم را در خاک کرد و حالا با تمام وجود بر تنگنای لحظاتی که آغوشش تهی از فیض حضور سیدالشهداء (ع) است به سکوت تلخی می گیرید.
امروز اربعین حسینی است. روزی که شاهد تجمع میلیون ها زائر در کربلای حسینی هستیم. حضور شیعیان و سایر مسلمانان جهان در کشور عراق و در تجمع اربعین نشانه ای بر بالا بودن پرچم ایثار و شهادت و یگانگی نهضت کربلا در بیدارسازی انسانهای آزادیخواه جهان است.
عاشقان حسینی با پای پیاده از راه های دور و نزدیک خود را به حرم امام حسین (ع) رسانده اند تا در روز اربعین سرور و سالار شهیدان در کنار حرمش با حضرتش بیعتی دوباره داشته باشند.
مردم مومن چهارمحال و بختیاری نیز امسال همچون سالهای گذشته و با گستردگی بیشتر خود را به کربلا رسانده تا ضمن نشان دادن ارادت خود به مکتب شیعه و وحدت و یکپارچگی جهان تشیع، از اقدامات ضدبشری تکفیری ها و استکبار جهانی تبری جسته و نقشه های شوم دشمنان را نقش بر آب کنند.
امسال مردم این استان نیز خود را از مرز شلمچه به کشور عراق و حرم امام حسین (ع) رسانده اند تا در این تجمع میلیونی آزادیخواهان جهان بر مصیبت های شهیدان دشت کربلا بگریند و آن را توشه ای برای خود قرار دهند.
به گفته مدیر حج و زیارت چهارمحال و بختیاری امسال 9 هزار و 898 نفر از مردم چهارمحال و بختیاری برای پیاده روی اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت نام کردند.
یوسف آقابزرگی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از رشد 10 درصدی زائران اربعین حسینی استان خبر داد و افزود: سال گذشته 9 هزار و 500 نفر از استان به عتبات عالیات اعزام شدند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در اربعین حسینی 6 هزار زائر از استان با ناوگان حمل و نقل عمومی به مرز شلمچه اعزام شدند.
احمد جمشیدی افزود: ناوگان استان شامل 274 دستگاه اتوبوس و یک هزار و 82 دستگاه مینی بوس جابه جایی زائران حسینی به مرز شلمچه را برعهده داشتند.
طبق برنامه ریزی های انجام شده امسال سه موکب از سوی این استان در مراسم اربعین به زائران حسینی خدمات رسانی می کند که این موکب ها در شلمچه، کربلا و نجف اشرف مستقر شده است.
مسئول دفتر ستاد بازرسی عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری نیز گفت: امسال مردم چهارمحال و بختیاری اسکان و پذیرایی از 220 هزار زائر اربعین حسینی را در مدت 10 روز برعهده داشتند که از این تعداد 100 هزار نفر در کربلا، 70 هزار نفر در موکب واقع در عمود 285 مسیر نجف به کربلا و 50 هزار نفر در مرز شلمچه خدمات رسانی کردند.
سید جعفر موسوی افزود: 30 تن آرد، 20 تن گوشت قرمز و 2 تن روغن برای این سه موکب ارسال شده است.
موسوی با بیان اینکه موکب ها تا 20 آبان پذیرای زائران هستند، خاطرنشان کرد: تاکنون 350 نفر برای خدمات رسانی و 27 تریلر شامل مواد غذایی و ادوات زیربنایی موکب ها ارسال شد.
در این میان جاماندگان اربعین که توفیق حضور در کربلای حسینی را پیدا نکردند با راهپیمایی و تجمع خود در شهرهای مختلف کشور، ارادت خود را به سید و سالار شهیدان نشان دادند.
راهپیمایی جاماندگان اربعین امروز در شهرکرد از امامزاده سیدمحمد سلطان سبزپوش در غرب شهرکرد آغاز و به امامزادگان دو معصوم حلیمه و حکیمه خاتون ختم شد. مردم بروجن هم پس از راهپیمایی در امامزاده حیدر (ع) نقنه تجمع کردند.
گزارش از خاطره حسین زاده**انتشار:جهانبخش صفری
7363/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.