به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید ابوالحسن فاطمی در خطبه های نماز عید سعید قربان در مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد افزود: عید قربان از مستحبات موکد خداوند است و کسانی که قربانی می کنند بهتر است تمام قربانی خود را نذر فقرا کنند .
وی تصریح کرد: حتی آنهایی که به حج مشرف نشده اند یا قصد زیارت حج هم نکرده است ، مستحب است که در این روز قربانی کنند و این قربانی را در بین فقرا تقسیم کنند.
فاطمی گفت: حتی کسانی که از بضاعت مالی خوبی برخوردار نیستند در روز عید سعید قربان با هم شریک شوند و اقدام به ذبح قربانی در راه خدا کنند.
خطیب موقت جمعه شهرکرد، دینداری و دینمداری را مهمترین نیاز جامعه دانست و گفت: باید راه و مسیر همه امور و کارها به دین ختم شود و تمامی برنامه ها در جامعه باید دین محور باشد.
وی در خطبه های دوم عید سعید قربان نیز با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به حجاج در سرزمین وحی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند بزرگترین مشکل جهان اسلام بیدار نبودن سران آنها و نفوذ ابرقدرت ها و استکبار جهانی در ریشه و رگ این کشورهاست.
فاطمی اظهار کرد: به هیچ عنوان نباید به آمریکا اعتماد کرد چرا که مصدق به عنوان یک سیاستمدار بزرگ برای مقابله با استعمار انگلیس به آمریکایی ها دل بست اما در نهایت آمریکا و انگلیس در کودتای 28مردادماه باعث ساقط شدن دولت ملی او شدند.
به گفته وی، سعادت جامعه و نجات کشور از بحران ها فقط به واسطه اجرای احکام دین صورت می گیرد و مسوولان برای اجرای احکام دینی در همه امور باید تلاش کنند.
به گزارش ایرنا، نماز عید قربان در شهرستان های 9گانه چهارمحال و بختیاری با حضور مردم برگزار شد.
خبرنگار: محمود رئیسی
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.