حجت الاسلام عباس نکونام روز جمعه در جمع راهپیمایان روز قدس در شهرستان لردگان با قدردانی از حضور پرشور و با بصیرت مردم شهرستان همزمان با سراسر کشور در راهپیمایی افزود: مردم با حضور پرشور در این راهپیمایی به پیام های امام راحل و رهبر معظم انقلاب لبیک گفتند.
وی با اشاره به اینکه شرکت در راهپیمایی روز قدس از 2 بعد سیاسی و اجتماعی اهمیت دارد، اظهار کرد: شرکت در این راهپیمایی یکی از بالاترین اعمال عبادی، اجتماعی و سیاسی است که ثواب آن از نماز و روزه کمتر نیست.
حجت الاسلام نکونام افزود: اسلام یک دین تنها و یک بعدی نیست و کسانی که اسلام را در یک زاویه ببینند به اسلام جفا کرده اند.
وی با بیان اینکه اسلام بی تفاوتی مسلمانان نسبت به مسلمان دیگر را نمی پذیرد، افزود: مردم مسلمان و همیشه در صحنه ایران در مقابل ظلم بی تفاوت نیستند و همیشه مدافع مظلوم هستند و از مظلومان حمایت می کنند.
نکونام در ادامه افزود: زمانی که امام راحل مساله مبارزه با استکبار جهانی را مطرح کردند، کسی جرات نداشت اسمی از آمریکا و استکبار بیاورد، اما امام راحل در آن شرایط فرمودند، مسلمانان باید با استکبار مبارزه کنند.
وی با اشاره فرمایشات امام راحل که نباید در مقابل استکبار بی تفاوت بود و در تاریخ 16 خرداد 1358مساله فلسطین را مساله جهانی مطرح کردند، گفت: هم اینک 38 سال است که مردم همیشه در صحنه ایران پرشورتر از گذشته در راهپیمایی روز قدس شرکت می کنند و به ندای رهبر لبیک می گویند.
استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه امروز فلسطین نماد کل اسلام و پاره تن مسلمانان و بیت المقدس قبله اول مسلمان است، افزود: حمایت از فلسطین حمایت از یک نقطه جغرافیایی خاص نیست بلکه حمایت از کل اسلام است.
حجت الاسلام نکونام افزود: امروز همه استکبار در مقابل فلسطین قد علم کرده و از اسرائیل حمایت می کنند و پاره تن اسلام را از اسلام جدا کرده و به کل اسلام ضربه می زنند، اما ملت مسلمان و همیشه در صحنه ایران در مقابل این دسیسه ها محکم ایستاده است.
وی اظهار کرد: مردم بیدار و همیشه در صحنه ایران نشان دادند که بصیرت مردم ایران در خیلی از موارد از مسئولان جلوتر است و همیشه برای دفاع از نظام و اسلام آماده هستند.
وی به اتفاقات اخیر اشاره کرد و گفت: امروز همه استکبار می بیند تنها قدرتی که با همه وجود در مقابل استکبار ایستاده نظام مقدس جمهوری اسلامی است و ایران امروز مقتدرترین کشور در کره خاکی از نظر نظامی است.
به گزارش ایرنا، مردم همیشه در صحنه شهرستان لردگان نیز با سردادن شعارهای مانند 'سپاه انقلابی تشکر تشکر'، 'حافظان امنیت تشکر تشکر' از رهبری و همچنین نیروهای سپاه حمایت و قدردانی کردند.
به گزارش ایرنا، امام خمینی (ره) در 16 مرداد 1358 در اقدامی هوشمندانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان «روز جهانی قدس» نامگذاری کردند و این روز را روز مقابله مستضعفان با مستکبران دانستند و از مسلمانان جهان خواستند که در این روز همبستگی خود را برای حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین به نمایش بگذارند.
خبرنگار: سمیه پناهنده** انتشار:جهانبخش صفری
7360/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.