به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، قاسم سلیمانی ظهر امروز در کارگروه توسعه روستایی با اشاره به اعزام تیمی از بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به استان در هفته جاری، اظهار داشت: مقرر شده است بنیاد برکت در بحث اشتغالزایی و احیای مناطقی از استان که دچار مشکل هستند مشارکت نماید که در این راستا لازم است حداقل 2 طرح در مناطق محروم اردل و لردگان تعریف و با مشارکت استان و بنیاد برکت احیا شوند.

وی ضمن انتقاد از پیگیری نکردن وعده‌های بنیاد برکت از سوی مسئولان استان، افزود: مقرر شده بود بنیاد برکت 230 میلیارد تومان در طرح‌های اقتصادی استان مشارکت نماید اما متاسفانه تاکنون تنها 16 میلیارد تومان مشارکت انجام شده است که این مسئله نشان‌دهنده کم‌کاری حوزه اقتصادی استان است چرا که تحقق 16 میلیارد تومان قابل قبول نیست.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این نوع پیگیری نتیجه نمی‌دهد، خاطرنشان کرد: لازم است جهادکشاورزی، صنعت و معدن و میراث فرهنگی و گردشگری استان برای مشارکت بنیاد برکت و سرمایه‌گذاری آن‌ها در پروژه‌های استان طرح‌هایی را تا چند روز آینده تهیه و ارائه نمایند.

سلیمانی بیان کرد: سال گذشته 5 مدرسه نیمه تمام استان توسط بنیاد برکت اتمام و بهره‌برداری شد و 8 مدرسه نیز اکنون با پیشرفت فیزیکی 15 تا 50 درصد توسط این بنیاد در حال احداث است ضمن اینکه ساخت 29 مدرسه نیز برای سال 96 پیشنهاد شده است.

وی به پرداخت 200 میلیون تومان از سوی بنیاد برکت برای ساخت حوزه علمیه در "بازفت" اشاره و تصریح کرد: 5 خانه عالم توسط بنیاد برکت در بخش "فلارد" احداث شده است ضمن اینکه استانداری با هماهنگی نماینده ولی فقیه در استان 6 نقطه را به منظور احداث مسجد به این بنیاد معرفی کرده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت بحث اشتغال و اجرای طرح روستای بدون بیکار در استان، ادامه داد: باید به منظور حصول نتیجه خوب از این طرح تعداد بیکاران در هر روستا مشخص و رشته‌های آموزشی مورد نیاز نیز توسط فرمانداران اولویت‌بندی شوند و پس از پایان دوره‌های آموزشی و برگزاری آزمون اسامی واجدین شرایط برای معرفی به صندوق کارآفرینی امید و دریافت تسهیلات به معاونت اقتصادی استانداری اعلام شود.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 608838
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.