به گزارش ایرنا، سردار غلامعباس غلامزاده روز یکشنبه در نشست خبری افزود: این میزان کشفیات کالای قاچاق نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از 4 درصد رشد داشته است.
وی بدون اعلام تعداد قاچاقچیان دستگیر شده در این مدت ،اظهار کرد: در بازرسی از خودروهای حامل کالای قاچاق ، انواع قطعات یدکی خودرو و موتورسیکلت، لوازم بهداشتی و آرایشی ، پتو، اسباب بازی، انواع مواد خوراکی و لپ تاپ شد.
وی در ادامه به برخورد با جرائم رایانه ای توسط پلیس فتای استان اشاره کرد وگفت: کشف جرائم رایانه ای در این مدت در استان افزایش 83 درصدی داشته است که بیشتر این جرائم به صورت باندهای سازمان یافته فعالیت می کردند.
سردار غلامزاده افزود: در بحث برخورد با کلاهبرداران اینترنتی و تلفنی که بیش از 16 میلیارد ریال کلاهبرداری شده بود موفقیت های در حوزه آگاهی استان انجام شد که 59 مورد از طعمه های این نوع کلاهبرداری از ساکنان استان بودند.
وی گفت: پیشگیری از وقوع جرم یکی از مهمترین سیاستهای نیروی انتظامی است که در بحث پیشگیری از وقوع سرقتهای مهم تاکنون 10 درصد رشد داشته است.
وی به کاهش 3 درصدی سرقت ها در استان و کاهش 60 درصدی بحث سرقت به عنف در استان اشاره کرد و گفت: کشفیات سرقت در این مدت 4 افزایش داشته است.
فرمانده انتظامی چهارمحال وبختیاری از کاهش 19 درصدی شرارت، چاقوکشی و مسایلی که احساسات عمومی را حریحه دار می کند در استان خبر داد.
سردار غلامزاده افزود: از ابتدای امسال تاکنون یک تن و 700 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف و ضبط شده که این میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 62 درصدی داشته است.
وی به افزایش 8درصدی انهدام باندهای مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال قبل در حوزه مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: مبارزه با خرده فروشان و پاکسازی نقاط پر خطر و آلوده از اولویت های برنامه امسال نیروی انتظامی بوده است.
سردار غلامزاده از کاهش 12 درصدی تصادفات برون و درون شهری و کاهش 10 درصدی فوتی تصادفات درون شهری در استان خبر داد و گفت: فرهنگ سازی و رفع نقاط پر خطر از مهمترین راههای کاهش تصادفات و فوتی های تصادفات درمحورهای مواصلاتی استان بوده است.
وی با اشاره به اینکه رانندگان در چهارمحال وبختیاری در سرعت غیر مجاز از میانگین رانندگان کشور سبقت گرفته اند افزود: هم اکنون میانگین سرعت رانندگان کشور 80 و در بین رانندگان استان 83 است.
به گفته وی، امسال استان در خصوص نزاع های فردی با کاهش 14 درصدی و در نزاع های دسته جمعی با کاهش 4 درصدی روبرو بوده است.
فرمانده انتظامی چهارمحال وبختیاری از تشکیل 45 هزار پرونده در سالجاری در کلانتری های استان خبر داد و گفت: از این تعداد بیش از 3هزار و 200 مورد به مراکز مشاوره ارجاع داده شده که بالای 75 درصد منجر به سازش شده است.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای 9شهرستان با بیش از 950هزار نفر جمعیت است و یکی از استانهای امن کشور محسوب می شود.
خبرنگار: سمیه پناهنده** انتشار دهنده:محمود رئیسی
7360/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.