مدیرکل تعزیرات حکومتی چهارمحال و بختیاری اعلام کرد: ساماندهی مشاوران املاک استان در دستور کار شورای پیشگیری از وقوع جرم استان قرار گرفته است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت بحث پیشگیری از تخلفات گفت: ساماندهی مشاوران املاک استان در دستور کار شورای پیشگیری از وقوع جرم استان قرار گرفته است.

به گزارش جماران، محمدرضا عمرون روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هم‌اکنون تعدادی از مشاوران املاک استان بدون مجوز فعالیت دارند که رسیدگی به فعالیت و همچنین ساماندهی مشاوران املاک از برنامه‌های مهم شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری است که با همکاری سازمان تعزیرات، دادستانی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتحادیه مشاوران املاک استان در دست اجراست.

وی به بحث تنظیم قولنامه صوری و فاقد اصالت به منظور افزایش قیمت کاذب در حوزه زمین و مسکن به عنوان یک تخلف اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه بحث خرید زمین توافقی بین خریدار و فروشنده است، اما برخی از مشاوران املاک عاملی برای افزایش قیمت هستند.

وی اظهار داشت: چنانچه تخلفی در خصوص افزایش قیمت زمین و ارزش‌گذاری کم بر روی زمین انجام شود، تخلف در دادسر و محاکم عمومی رسیدگی می‌شود اما دریافت کمیسیون مازاد بر تعرفه ‌از سوی تعزیرات حکومتی رسیدگی می شود.

عمرون گفت: با اجرای طرح ساماندهی مشاوران املاک در استان از نوشتن قولنامه‌های صوری و بدون  اصالت و افزایش  قیمت‌های کاذب جلوگیری می‌شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی چهارمحال وبختیاری در ادامه با اشاره به اینکه تعزیرات استان از سال گذشته به دلیل رسیدگی و همچنین طرح موضوع تخلف در شورای پیشگیری از وقوع جرم استان‌ها، عملکرد خوب داشته‌ است ،گفت: این استان به عنوان استان برتر در حوزه مشارکت در موضوعات طرح شده در شورای پیشگیری از وقوع جرم استانها معرفی شده است.

وی گفت: این سازمان با توجه به فراوانی تخلفات در تعزیرات حکومتی در شورای پیشگیری از وقوع جرم طرح مساله می‌کند و با همکاری دستگاه‌های  متولی به رسیدگی و رفع مشکل می‌پردازد.

عمرون اظهار داشت: بحث آرایشگاه‌های زنانه و ساماندهی در این صنف از طرح‌های در دست اقدام برای سال آینده از سوی تعزیرات حکومتی است و رسیدگی به تخلفات احتمالی این صنف در حوزه ارائه کالا و خدمات بدون مجوز، گران فروشی و یا دریافت حق‌الزحمه بیشتر از نرخ مصوب، دخالت در امور درمان ، توزیع و تجویز قرص‌های لاغری در دستورکار قرار دارد.

وی به ایجاد بازارچه میوه و تره بار به منظور عرصه مستقیم میوه و محصولات کشاورزی در استان به عنوان یکی دیگر از برنامه‌ها و طرح‌های پیشنهادی در شورای پیشگیری از وقوع جرم استان اشاره کرد و گفت: این طرح در ستاد  تنظیم بازار استان نیز درحال پیگیری است تا شهرداری به عنوان متولی یک بازارچه احداث کند.

به گفته وی ،احداث این بازارچه دلالان را کنار گذاشته و محصول به صورت مستقیم و بدون واسطه توسط کشاورز و تولید کنند در بازار عرصه می شود .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.