مجید شیرانی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: روش هموپرفیوژن به واسطه برخورداری استان از تیم علمی مجرب و با تجربه انجام گرفته و تاکنون نتیجه‌بخش بوده است.

هموپرفیوژن با برداشت فاکتورهای التهابی، یکی از روش‌هایی است که به درمان بیماران مبتلا به کرونا کمک می‌کند به این ترتیب که فیلتر هموپرفیوژن به دستگاه دیالیز وصل می‌شود و با عبور خون از این فیلتر و برداشت فاکتورهای التهابی در روند بهبودی بیماران موثر واقع می‌شود.

وی همچنین از انجام روش پلاسما درمانی در بهبود یک بیمار دیگر کرونایی در استان خبر داد و گفت: روش پلاسما درمانی از روش‌های به نسبت قدیمی است که پلاسمای فرد بیمار که نوعی پادتن به شمار می‌رود، پس از بهبودی آماده و به بدن بیمار دیگر تزریق می‌شود.
شیرانی تصریح کرد: پلاسما درمانی از روش‌های درمانی پیشنهادی در کشور و دنیا است و در معدودی از  استانهای کشور نیز تاکنون انجام شده است و به تازگی بر روی یکی از بیماران کرونایی استان اجرا شده و وضعیت فرد بیمار رو به بهبودی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با ابراز رضایت از کنترل وضعیت شیوع کرونا در استان افزود: تعداد بیماران بدحال و بستری شده در مراکز درمانی استان رو به کاهش گذاشته است، اما همچنان به مردم استان توصیه می‌شود تا نسبت به خودمراقبتی، رعایت فاصله اجتماعی و خودداری از دورهمی‌های فامیلی پرهیز کنند.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا یا کووید ۱۹ به بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.