مهرداد قطره سامانی روز سه‌شنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا افزود: صبح روز بیست و ششم فروردین همانند روزهای گذشته بسیاری از مناطق استان دمای زیر صفر را تجربه کردند که در پی آن خطر سرمازدگی برخی از باغات استان را تهدید کرد.

وی ادامه داد: این روند کاهشی دما از روز چهارشنبه متوقف می‌شود و سپس دما به صورت تدریجی در مناطق مختلف استان افزایش می‌یابد.

قطره‌سامانی، برای روز پنجشنبه ۲۸ فروردین بارش‌های رگباری برای استان پیش‌بینی کرد و گفت: بارش باران بسیاری از مناطق استان به ویژه دامنه‌های جنوبی را فرا می‌گیرد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری با ابراز نگرانی نسبت به کاهش منابع آب استان و وقوع کم‌آبی در تابستان، خاطر نشان کرد: بارش و ارتفاع برف یکی از شاخص‌های تقویت آب‌های زیرزمینی در استان است، با این وجود ارتفاع برف هم‌اینک در ایستگاه چلگرد صفر سانتی‌متر است.

قطره سامانی افزود: این در حالی است ارتفاع برف در ایستگاه چلگرد در چنین زمانی در سال گذشته ۱۲ سانتی‌متر و در مدت مشابه میانگین بلندمدت ۱۴ سانتی متر بود و این موضوع زنگ خطر تداوم چالش تامین آب مصرفی استان را به صدا درآورده است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه دو رودخانه زاینده‌رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.