مرتضی زمان‌پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: براساس اخطاریه شماره ۳ هواشناسی، تا روز دوشنبه هفته آینده در چهارمحال و بختیاری ، فعالیت سامانه بارشی وجود دارد.

وی افزود: رگبار باران، بارش برف همراه با رعد و برق در ارتفاعات، بارش تگرگ در نقاط مستعد، وزش باد به نسبت شدید در برخی نقاط با سرعت افزون‌بر ۷۰ کیلومتر بر ساعت، کاهش دما و سرمازدگی محصولات باغی برای فعالیت این سامانه بارشی پیش‌بینی شده است.

زمان‌پور تصریح کرد: آب‌گرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها، ذوب برف و احتمال طغیان رودخانه‌های فصلی، اختلال در تردد و لغزندگی جاده‌ها به خصوص گردنه‌های برف‎گیر، احتمال صاعقه و بارش تگرگ در نقاط مستعد و سرمازدگی محصولات باغی از خطرات احتمالی فعالیت این سامانه بارشی به‌شمار می‌رود.

وی یادآور شد: منطقه اثر این سامانه بارشی در سطح چهارمحال و بختیاری به‌خصوص نیمه غربی و جنوبی و همچنین منطقه اثر سرمای آن شامل سرمازدگی باغات و محصولات کشاورزی در سطح استان به‌ویژه شهرستان‌های سامان و بن است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری توصیه کرد: تا زمان فعالیت این سامانه بارشی و با توجه به احتمال برخورد صاعقه ،مردم از رفتن به ارتفاعات خودداری کنند.

وی اظهار داشت: در این مدت از توقف در کنار مسیل‌ها و رودخانه‌ها بپرهیزند و چرای دام‌های خود را در این مناطق انجام ندهند.

زمان‌پور تاکید کرد: باغداران چهارمحال و بختیاری در این مدت تمهیدات لازم برای کاهش خسارات ناشی از افت دمای هوا در سطح باغات استان را بیندیشند.

وی گفت: تنظیم آب ورودی استخرهای پرورش ماهی، تنظیم دمای هوای گل‌خانه‌ها، مراکز پرورش قارچ، مرغداری‌ها و سایر واحدهای تولیدی بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری تا زمان خروج این سامانه بارشی از استان ضرورت دارد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه دو رودخانه زاینده‌رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.