سید احمد مرتضوی‌فرد روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران استان در محل هلال احمر استان افزود: تاکنون ۲۲ پایگاه جمعیت هلال احمر در قالب پایگاه‌های غربالگریی بیماری‌ حاد نفسی(کرونا) در ورودی‌های استان با فعالیت ۵۰ امدادگر در حوزه غربالگری و تب‌سنجی فعال شده است.

وی گفت: در این پایگاه‌ها که با حضور امدادگران جمعیت هلال احمر، نیروی انتظامی، مرکز بهداشت و اورژانس فعال شده است، افرادی که دارای تب بالا بودند، به مراکز درمانی ارجاع داده شده‌اند.

به گفته وی، امدادگران جمعیت هلال احمر پس از تب‌سنجی راننده خودروهایی که بیشتر پلاک آنها شهرکرد نیست، یک فهرست تهیه می‌کنند که براساس این فهرست آمارگیری انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: تجهیزات حفاظت فردی و بهداشتی از جمله ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی برای امدادگران جمعیت هلال‌احمر در استان تهیه شده است که این محموله روز چهارشنبه وارد استان خواهد شد و نیاز امدادگران را تا پایان تعطیلات نوروزی تامین می‌کند.

مرتضوی‌فرد، با تاکید بر اینکه امدادگران این جمعیت آمادگی مقابله با بحران‌های احتمالی از جمله سیل را دارند و تمامی انبارهای امدادی تجهیز شده‌ است، افزود: در سال‌۹۸ حدود ۶۰۰ امدادگر جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری به تجهیزات انفرادی مجهز شدند.

وی گفت: امسال ۹۶۲ حادثه در سامانه مرکز کنترل عملیات این جمعیت در استان ثبت شد که حادثه‌دیدگان این حوادث در استان ۱۰۵ هزار و ۳۶۹ نفر بود.

به گفته وی ،هلال احمر استان برای امدادرسانی در حوادث شامل ۴۳ حادثه غرق‌شدگی، ۳۴۵ حادثه جاده‌ای، ۸۷ حادثه کوهستان حضور داشتند، که  بیش‌تر حادثه‌دیدگان مربوط به حوادث سیل فروردین است.

مرتضوی‌فرد افزود: در سال ۹۸ یکهزار و ۵۲۸ تیم امدادی برای کمک به آسیب‌دیدگان به مناطق مختلف اعزام شدند و  ۲ هزار و ۴۰۰ آسیب‌دیده در حوادث مختلف را اسکان اضطراری دادند.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا که کووید ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد.

این ویروس اکنون به بسیاری از کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشت تا در مورد بهداشت جهانی؛ وضعیت قرمز اعلام کند.

شست‌ و شوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.