به گزارش خبرنگار مهر، ذبیح الله غریب گفت: عملکرد بخش کشاورزی استان در جذب اعتبارات و تسهیلات در سال ۹۸ بسیار مطلوب بوده است و با جذب سرمایه گذار در بخش کشاورزی شاهد رونق تولید و اشتغال استان باشیم.

غریب در ادامه به بحث بیماری و آفت ها اشاره کرد و افزود: بحث بیماری و آفت هادر بخش کشاورزی جدی می‌باشد و پیشگیری باید در اولویت قرار گیرد.

وی ادامه داد: توسعه کشاورزی جز با بهره گیری از روش‌های علمی امکانپذیر نمی‌باشد و بهداشت گیاهان و فرآورده‌های کشاورزی یکی از پایه‌ای ترین برنامه‌هایی است که می‌تواند در جهت اقتصادی وحفظ منابع تولید به کار رود و نقش سازنده‌ای را برعهده دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به طرح نوسازی و بازسازی باغات، افزود: در تولیدات باغی بحث نوسازی و بازسازی باغات از توسعه باغات مهم‌تر است حذف باغات قدیمی و نوسازی باغات در اولویت بخش باغبانی قرار دارد.

غریب گفت: استان چهارمحال و بختیاری در کشت حبوبات ظرفیت بالایی دارد در صورتی که بتوان مشکلات کشاورزان را کاهش داد و حمایت لازم را از این قشر انجام داد حبوبات می‌تواند به‌عنوان عاملی مناسب برای توسعه و اشتغال‌زایی در استان باشد.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اجرای طرح مجتمع‌های دامپروری کوچک روستایی در استان گفت: طرح مجتمع‌های دامپروری کوچک روستایی، ضمن تثبیت شغل و جلوگیری از مهاجرت آنان در کاهش هزینه‌ها نقش بسزایی دارد و ایجاد واحدهای کوچک و زودبازده مانند دامداری‌های کوچک در روستاها اشتغالزایی به دنبال داشته، مقرون به صرفه بوده و موجب استفاده از ظرفیت‌های روستایی می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1373134
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.