اقبال عباسی روز پنجشنبه در آیین روز درختکاری و غرس درخت که در پارک تهلیجان شهرکرد افزود: این طرح با امضاء تفاهم‌نامه ۳ جابنه بین ثبت احوال، شهرداری و منابع طبیعی و آبخیزداری استان اجرامی‌شود.

به گفته وی، در این طرح با تولد هر نوزاد ، والدین  علاوه بر دریافت شناسنامه برای نوزاد در مکانی که برای غرس درخت پیش‌بینی شده، یک اصله نهال نیز می‌کارند.

وی با اشاره به وضعیت فضای سبز استان اظهار داشت: درخت فضا را تلطیف، اکسیژن مورد نیاز را تولید می‌کند و با کشت درختان می‌توان فضای سبز توسعه داد که نیاز امروز شهرها توسعه فضای سبز است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: برای اجرای طرح پارک موالید یک قطعه زمین در نظر گرفته شده است.

علی محمدی مقدم  افزود: در این طرح خانواده‌ها نهال را از شهرداری تهیه می‌کنند و هر نهال به اسم و تاریخ تولد نوزاد کدگذاری می‌شود.

محمدی‌مقدم، از توسعه درختکاری جنگلی در استان اشاره کرد و گفت: درختان جنگلی مثمر با هدف توسعه جنگل و فضای سبز و همچنین افزایش معیشت مردم و کاهش وابستگی مردم حاشیه نشین جنگل به جنگل اجرامی‌شود.

به گزارش ایرنا، همزمان با  هفته درختکاری با شعار "نهال‌کاری همگانی، برای ایرانی سرسبز" بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزاراصله نهال مثمر و نهال جنگلی مثمر در استان چهارمحال وبختیاری کشت می شود.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی نزدیک به یک میلیون نفر است و شهرکرد مرکز استان بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.