اقبال عباسی روز چهارشنبه در جلسه ستاد استانی مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا در این استان اظهار داشت: در همین راستا اسکان مسافران در مدارس، خانه‌های معلم و مکان‌های عمومی نظیر پارک‌ها و معابر ممنوع است.

وی همچنین با دعوت از مردم برای ماندن در خانه‌های خود، گفت: تمامی برنامه‌ها، مراسمات و تجمعات عمومی در استان تعطیل شود و چنانچه ضرورتی در این خصوص وجود داشته باشد نیاز به دریافت مجوز است.

عباسی، با تاکید بر اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی استان حق گرفتن مرخصی تا پایان فروردین ماه را ندارند، تصریح کرد: چنانچه ضرورتی در این خصوص به وجود آمد، مدیر باید از قبل هماهنگ کرده و برای خود جانشین تعیین کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: فرمانداران در هریک از شهرستان‌ها نیز علاوه‌ بر اقدامات معمول در راستای مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، چنانچه لازم به انجام اقدامات بیشتری نظیر کنترل ورودی شهرها باشد، با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی انجام دهند.

عباسی خاطرنشان کرد: فعالیت نهادها و دستگاه‌های اجرایی استان نیز در هفته آینده با تاخیر ۲ ساعته از ساعت ۹ صبح آغاز می‌شود.

وی با تاکید بر تشدید نظارت‌ها بر بازار استان، افزود: باید با هرگونه تخلف و یا گرانفروشی به ویژه در خصوص اقلام بهداشتی موردنیاز مردم با شدت برخورد شود.

به گزارش ایرنا، پس از ۱۱ روز از شیوع ویروس کرونا در کشور، روز دوشنبه ۱۲ اسفند نخستین مورد مثبت ابتلا به این ویروس در چهارمحال و بختیاری شناسایی شد.

شست‌وشوی مداوم دست‌ها با آب و صابون، رعایت نکات بهداشتی و خودداری از دست دادن‌های مکرر مواردی است که از سوی پزشکان برای مقابله با این ویروس توصیه شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.