مرتضی سلیمی روز شنبه در نشست با استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: به تازگی ۳ فروند چرخ‌بال مدل ۲۰۲۰ برای کشور خریداری شده است، که با تکمیل و بهره‌برداری از آشیانه آن در شهرکرد یک فروند به این استان اختصاص می‌یابد.

وی افزود: جمعیت هلال احمر کشور به دنبال خرید ۵۰۰ خودرو شامل ۲۵۰ خودروی عملیاتی و ۲۵۰ دستگاه آمبولانس است.

سلیمی تصریح کرد: با خرید این خودروها به طور یقین تعدادی را برای نوسازی ناوگان خودرویی جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری اختصاص می‌دهد.

وی یادآور شد: جمعیت هلال احمر کشور آمادگی دارد تا اعتبارات و تجهیزات لازم برای برنامه‌ای عملیاتی در قالب طرح مدیریت جدید را به صورت استان پایلوت کشور در اختیار چهارمحال و بختیاری بگذارد.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور اظهار داشت: امدادگران چهارمحال و بختیاری از لحاظ توان فنی و اخلاق‌مداری در ایران مطرح و جزو نیروهای برجسته ملی هستند.

سلیمی گفت: در صورت تامین ساختمان اداری و انبار برای جمعیت هلال احمر شهرستان‌های سامان، بن و خانمیرزا نمایندگی هلال احمر این شهرستان‌ها راه‌اندازی و افتتاح خواهد شد.

به گزارش ایرنا، پایگاه امدادهایی چهارمحال و بختیاری در منطقه رحمتیه شهرکرد در ۱۲۰ هزار مترمربع شامل آشیانه بالگرد، پد بالگرد، مرکز و ساختمان آتش‌نشانی، مخازن سوخت، پناهگاه، استرحتگاه، کارگاه تجهیزات و ساختمان‌های مراقبتی، مرکز اردوگاه اسکان اضطراری و مرکز آموزش‌های تخصصی احداث می‌شود.

عملیات اجرایی پایگاه امداد هایی چهارمحال و بختیاری تاکنون ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

هم‌اینک یک فروند بالگرد به صورت مشترک با اصفهان در صورت ضرورت برای چهارمحال و بختیاری خدمت‌رسانی می‌کند.

۱۳ اسفندماه سال گذشته، یک فروند بالگرد اورژانس هوایی متعلق به دانشگاه علوم پزشکی استان برای ماموریت از فرودگاه شهرکرد عازم دهدلی شهرستان اردل بود که متاسفانه در حوالی سرتشنیز شهرستان کیار سقوط کرد و این تنها بالگرد امدای استان بود.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی افزون بر ۹۷۴ هزار نفر است و برخی از مسیرهای روستایی این استان در فصل زمستان مسدود می‌شود و تردد خودرو در این مسیرها با مشکلاتی همراه است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.