شهرام ندیمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره موقعیت  گردشگری استان افزود: توسعه زیرساخت‌ها از جمله راه‌ها از مهمترین عوامل جذب گردشگر و خروج استان از بن بست است.

وی گفت:در راستای اجرای طرح‌های اقتصادمقاومتی در استان،به منظور توسعه بخش گردشگری ۲ طرح راه‌سازی در محور "ناغان به ایذه" و " جوزستان به سمت ارمند " تعریف شده است و اکنون پیشرفت مطلوبی دارند.

ندیمی، با اشاره به گردشگرپذیر بودن محور ناغان به ایذه افزود:با اجرای این طرح، نقاط حادثه‌خیز این محور رفع می‌شود و مشکلات ممنوعیت تردد اتوبوس در این محور بزودی برطرف خواهد شد.

سرپرست اداره کل حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال وبختیاری گفت:در طرح محور ناغان به ایذه که در قالب ۴ قطعه تعریف شده است و ۳ پیمانکار مشغول فعالیت هستند.

ندیمی اظهار داشت: برای اجرای این طرح بیش از ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار  اختصاص یافته است، که قطعه ناغان به دوپلان این طرح اکنون ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گفته وی، در محور دوم در سه راهی "جوزستان به ارمند" نیز برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری از محل اعتبار دهیاری‌ها و اعتبارات دولتی هزینه شده است و قراردادی افزون بر ۱۵۰ میلیارد ریال در این محور برای ایمن‌سازی جاده منعقد شده است.

در استان چهارمحال وبختیاری ۳ هزار و ۷۰۰ کیلومتر جاده وجود دارد که ۲۶۰ کیلومتر از جاده‌های استان بزرگراه، ۸۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۲۹۰ کیلومتر راه فرعی و مابقی راه شوسه و درون شهری است.

چهارمحال و بختیاری ۸۰۰ جاذبه میراث فرهنگی و طبیعی دارد که از این تعداد ۱۰۵ جاذبه گردشگری و ۱۵ کانون گردشگری است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.